Eszméletlen vagány a SEAT elektromos versenyautója
Erősen indította új márkáját, a Cuprát a SEAT. Először jött a Cupra Ateca beharangozása, majd az e-Racer világpremierje a genfi autószalon Cupra standján.
A Cupra e-Racer egy teljesen elektromos versenyautó, amely a benzines Cup Racer alapjaira épült, és hogy ezt kellőképpen értékeljük, nem árt tudni: 2014 óta a Leon Cup Racer versenyautóval a SEAT a TCR nemzetközi sorozat megkerülhetetlen szereplője.
Az e-Racer vérbeli versenyautó, amelynek csúcsteljesítménye eléri az 500 kW-ot, vagyis a 670 lóerőt. Ezzel a teljesítménnyel a végsebesség csaknem 270 kilométer óránként, és mivel az elektromos autók a gyorsítás első pillanatától számíthatnak a maximális forgatónyomatékra, a kocsi 3,2 másodperc alatt éri el a száz, 8m2 másodperc alatt pedig a kétszáz kilométeres sebességet.
A Cupra átveszia SEAT Sport minden eddigi feladatát, és ne feledjük, hogy a SEAT Sport gondozásában készültek a Volkswagen Csoport márkáinak regionális és nemzetközi TCR sorozatokban szereplő modelljei, mint az Audi RS3 LMS és a Volkswagen Golf GTI TCR. Atöbb mint 40 évnyi motorsport-hagyomány örököseként azonban nem csak a múltba tekint az új márka. A jövőre nézve a Cupra háza táján úgy vélik, hogy az alternatív hajtásrendszerek a versenyzés világában is megjelennek. A Cupra célja tehát, hogy előkészítse ezt az utat és a hatékony és tiszta versenyzést célzó változás élére álljon. Éstermészetesen benevezik a jövőre induló elektromos túrautó (Electric Touring Car Racing, ETCR) bajnokságra.
A SEAT az idei első két hónapban 23,1 százalékkal 78 800-ra növelte autóértékesítését az elmúlt év azonos időszakához képest.Januárban és februárban Spanyolországban regisztrálták a legtöbb kiszállítást, így az itt értékesített 17 800 gépkocsival 18,1 százalékos növekedést tudtak elérni. A második legjobb eredményt hozó Németország 15 százalékos növekedése 13 700 gépkocsi értékesítését eredményezte. További kimagaslóan jó piacokat jelentenek Svájc (2 100 gépkocsi, + 26,8 %), Franciaország (4 300 gépkocsi, +26,8 %), Ausztria (3 500, +18,5%), az Egyesült Királyság (6 500, +17,2%) és Olaszország (3 700, +12,1%).
A SEAT Európán kívül is hasonlóan erős növekedést mutatott. Algéria továbbra is a márka negyedik legnagyobb piaca volt az év elején értékesített 4 700 gépkocsival, míg Izraelben az eladások 34,9 százalékkal emelkedve elérték a 2100 darabos mennyiséget.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.