Méltányossági eljárás a márkaszervizben

2018. 03. 12.

4512_orig.jpg

Ritkán esik szó a Volkswagen konszern minden márkájánál elérhető, a garanciaidőn túlnyúló méltányossági eljárásról. Pedig öt-hat éves kocsikra is lehet egyedi esetben támogatást kérni nagy értékű javítások esetén, akkor, ha az ügyfél rendszeresen a márkaszervizbe hordta az autót.

Egy kormánymű cserénél, vagy ha véletlenül tönkre megy egy automata váltó jó eséllyel meg lehet pályázni az 1,2 – 1,5 millió forintba kerülő váltócsere akár 50-70 százalékát is. Az igény befogadásáról ugyan a márkakereskedő dönt, de az importőr és a gyártó automatikusan beáll mögé. A gyári támogatású méltányossági eljárás adott esetben az autó 6-7 éves koráig is elnyúlhat – tájékoztatott Markos László, a Porsche Hungaria műszaki vevőszolgálati igazgatója, praktikus tanácsként hozzáfűzve: ott célszerű megvenni az autót, ahol majd szervizelni fogják. Az ügyfél sokkal könnyebben kapja meg az imént támogatást abban a szervizben, ahova rendszeresen jár, és főleg akkor, ha ott is vette meg az autóját.

Markos László az ismerőseinek is azt javasolja, hogy az új autótaz első tulajdonosváltásig mindenképp érdemes márkaszervizbe vinni karbantartásra, merteladáskor a márkaszervizben vezetett szervizfüzet mindig 5-10 százalékkal emeli az autó értékét. Nem mindegy, hogy a kocsit 3,7, vagy 4 millió forintért lehet eladni. Az a 300 ezer forint különbség nagyjából annyi, amennyit a rendszeres szervizelésre kellett költeni 3-4 év alatt (átlagos futásteljesítmény számítva 3 szerviz jut négy évre), viszont így egy tökéletesen karbantartott, üzembiztos kocsiban utazott a család.

A márkaszervizekkel szemben gyakori kifogás, hogy drágább, mint aszervizfüzetet és számlaadást nem ismerő sarki maszek. Megjegyzendő, hogy az országos szakemberhiány miatt a sufniszervizekben nincs elég szerelő, a márkaszervizek alkalmazottai viszont évente 5-10, a specialisták pedig akár 15 napi továbbképzésen vesznek részt, hogy lépést tartsanak a technológiai fejlődéssel. Ez viszont pénzbe kerül. Arról nem is beszélve, hogy a márkaszervizben kötelezően megvan minden olyan eszköz, célszerszám, ami a márka modelljeinek javításához szükséges. Nem kőműves pallóra engedik a motort, hogy hozzáférjenek, hanem a megfelelő motorfelfogató állványon folyik a munka.

Másrészt nézzünk olyan esetet, amikor nem „fekete” szervizbe viszik az autót.

Ha egy független szerviz fel is lép a gyári honlapra és onnan legálisan letölt egy szoftverfrissítést, a legnagyobb jóindulat mellett is felmerül a kérdés: egy általános szervizben vajon hányan foglalkoznak ilyesmivel, milyen gyakorlattal nyúlnak olyan probléma elhárításához, amiben egy adott márka szervizében már nagy gyakorlatot szereztek. A márkaszervizben ugyanis – a gyakorlat révén – hamarabb megy a munka, tehát sokkal kevesebb lesz a számlán a ráfordított munkaórák száma, mint egy mégoly tisztességes, de gyakorlatlan általános szervizben. És ilyenkor a független műhelyben többe kerül a leves, mint a hús.

A bejegyzés trackback címe:

http://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7413727450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.