Volkswagen busz 42 millióért?

2016. 07. 18.

Felejtsd el a klasszikus Ferrarikat és a drága borokat. A pénzes gyűjtők új mániája a Volkswagen kisbusz. Legalábbis az ausztrálok szerint.

A képünkön látható 1967-es kisbusz 158 ezer ausztrál dollárért (33 millió forint) kelt el a közelmúltban egy Melbourne-i aukción. A vevő boldog volt ezzel az árral, amennyiért végül is megszerezte a szépen felújított „11 ablakos" Kombit, amelynek 48 éves története során mindössze két tulajdonosa volt. A licitverseny gyilkos voltát jellemzi, hogy előzetesen az old timer szakértők 75-80 ezer dollárra becsülték a kocsi értékét.

A vevő mégis boldog volt, mégpedig azért, mert nem ő fizette a legtöbb pénzt az egyre divatosabbá váló modellért, hiszen tavaly egy megszállott 202 ezer ausztrál dollárig (42 millió forint) emelte az ajánlatát egy kiváló történelmi példányért, amíg a kalapács végre lecsapott.

1967 VW.1024

És miért éppen Ausztráliában ilyen drágák ezek a buszok? Azért, mert az európai testvéreik jó része már régen a rozsdatemetőben végezte, míg a száraz ausztrál éghajlaton – ahogy a helyiek mondják – kiállták az idő próbáját, és egy rozsdafolt sincs rajtuk. Elég egy motorgenerál és egy fényezés, új kárpit, aztán a busz olyan, mint újkorában. Nem is csoda, hogy a vásárlók egyre nagyobb számban érkeznek a tengerentúlról, és alaposan felverik az árakat.

A kifejezetten utasszállításra gyártott VW Kombikat 56 éven át gyártották, bár a legifjabbak – 2013-ig – Brazíliában készültek. Imádóik azt szeretnék, ha ismét gyártanának ilyen „bulldogokat", vagyis az első kerék fölé helyezett vezetőülésű modelleket. De ahogy a nemzetközi ütközésbiztonsági előírások szigorodnak, valószínűleg hiába reménykednek. 

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el. 

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1613502691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (34) autó (19) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (9) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (489) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (24) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (6) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (129) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (205) hirek (145) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (130) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (9) SEAT (15) Skoda (32) Skoda Auto (8) SUV (9) technológia (13) törésteszt (8) tudta (9) újautó (13) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (63) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő