„Füstgépeket" importálunk

2016. 07. 25.

Valamikor azért előzte meg mindenki a Trabant-Wartburg-Barkas triászt az utakon, mert kék, és nagyon büdös füstfüggönyt húztak maguk után. A kétüteműek lassan kihaltak, mint a dinoszauruszok, jöttek a korszerű autók, de újabban ismét egyre több a füst- és koromgyár az utakon, mert a használtimport főként az elavult és elhanyagolt autókra koncentrál. 

Rémes, hogy útjainkon egyre többször találkozunk friss, N-nel kezdődő rendszámú autókkal, amelyek ránézésre is elérték a középiskolás kort, és gázadáskor olyan koromfelhőt fújnak, hogy a Levegő Munkacsoportot valamint az ENSZ környezetvédelmi bizottsága, a World Commission on Environment and Development tagjait azonnal megütné a guta, ha látnák.

Ennek részben az az oka, hogy az első félévben importált 69 900 használt autó közül 43 018 készült 2007 előtt. A nem megfelelően szervizelt, de sokat futott öreg kocsik pedig füstölnek, mint a gyárkémény. A helyzet egyre romlik: néhány éve nem járt ennyi túlkoros kocsi az útjainkon, azóta viszont megállíthatatlannak látszik a külföldről behozott személyautók számának drasztikus növekedése. Az említett 69 900 kocsi ugyanis 22 százalékkal több a múlt évi, és 58 százalékkal több a tavaly előtti első fél évben behozottaknál.

Weltauto_2015_majus-7497L-Foto_Kaiser_Erika

Ugyanakkor megváltozott a korábbi trend: az első hat hónapban már az alsó középkategória vezetett 17 175 darabbal a 15 674 darabos felső közép kategória és az egyterűek 12 685 darabja előtt. Ami a márkák sorrendjét illeti, továbbra is a Volkswagen (8 787 autó), az Opel (7 179) és a Ford (7 119) a legnépszerűbb, de rögtön utánuk következik a BMW (5 715), az Audi (4 627) és a Mercedes (4 489).

„A használt autók piaca abban az esetben profitálhatna az importból, ha a vásárlók fiatal, megbízható gépkocsikat vennének külföldön. Ezzel szemben a vevők bő hatvan százaléka tíz évnél idősebb autót hoz be, így tovább romlik a hazai gépjárműállomány átlagéletkora. Szakértők szerint ezeknek a kocsiknak a nagy része öt éven belül csak gazdaságtalan módon (az autó értékével aránytalan mértékű ráfordításokkal) marad közlekedésre alkalmas" – vélekedett Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója, hozzátéve, hogy az öreg autók napjai meg vannak számlálva, tulajdonosuk pedig jó eséllyel a vételárral megegyező összeget fordíthat a sorra jelentkező hibák kijavíttatására. Másrészt azon is el kell gondolkodnunk, hogy mit kezdünk pár éven belül a használtimportból származó, végképp kiöregedett több százezer autóronccsal.

A Das WeltAuto öt évnél fiatalabb autóit IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9213502699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autonavigátor (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (6) belső égésű (2) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (5) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (385) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) egy töltéssel (2) elektromos autó (9) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hasznalt (3) használtautó (112) használt autó (112) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (2) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (2) hasznos (160) Herczig Norbert (2) hibrid autó (3) hibrid autók (2) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (2) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (2) hibrid motor (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (101) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (6) opel astra (2) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (20) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (2) téli vezetéstechnika (2) tippek (2) tisztán elektromos (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (41) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (2) Címkefelhő