Dízel vagy benzin?

2016. 08. 08.

Főleg a kezdő autósok teszik fel a kérdést, dízel-, vagy benzinmotoros autót vegyenek-e? A szokásos válasz: attól függ, hogy ki hogyan használja az autóját – kezdi a beavatást Papp László, a Porsche Hungaria oktatási vezetője.

A legjobb benzinmotorok hatásfoka 35-36 százalék, a dízeleké azonban 40-45 százalék. Ráadásul a gázolaj energiatartalma magasabb, mint a benziné, igaz, drágább is az előállítása. Ezért a benzinmotor-fejlesztések ellenére máig igaz, ha valaki nagy távolságokat tesz meg, és gazdaságos autót akar, dízelt vesz. Ma egy alsó-középkategóriás turbódízel autó (1.6 literes, 110 lóerős 250 newtonméter forgatónyomatékkal) 4,2-4,6 litert fogyaszt országúton, egy azonos teljesítményű benzines viszont egy literrel többet. Tegyük hozzá, hogy az ugyancsak 110 lovas kis turbóval ellátott benzinmotoros kocsi csak 1,0 - 1,2 literes, és forgatónyomatéka csak 170 newtonméter – viszont 1500-2000-rel tovább pörgethető.

Weltauto_2015_majus-7493L-Foto_Kaiser_Erika

Ezzel a motorral nagyjából 20 százalékkal fogyaszt többet a benzinmotoros autó, mint a dízel. Két-három évtizede is ekkora volt a különbség aránya, de a fejlesztések révén, amíg ez a 20 százalékos különbség annak idején két litert jelentett, ma már csak egyet – magyarázza Papp László, hozzátéve, hogy az évi 30-50 ezer kilométert vezetőknek még mindig megéri dízel-autót venni, különösen annak révén, hogy a szervizelés csaknem ugyanannyiba kerül. Hosszabb távon drágább lehet a dízel szervizelése, de addigra már sokat megtakarít nekünk.

Mindkét motor szervizperiódusa azonos, a motorolaj mennyisége majdnem megegyezik, igaz, a dízel vezérműszíja egy kicsit drágább, és a gázolajszűrőt is cserélni kell időnként.

Azzal azonban feltétlenül tisztában kell lenni, hogy a gázolaj befecskendezési nyomása 2000 bar, a benziné 200, emiatt a benzinmotor előállítása olcsóbb, valamint azért is, mert az égési nyomás kisebb a hengerekben, ezért nem kell olyan erősre méretezni a benzinmotor alkatrészeit. Ez persze jelentkezik a vételárban, és akkor is, ha injektort kell cserélni. Az injektorcsere a dízelnél jóval drágább, nagyjából arányos a befecskendezési nyomáskülönbséggel. Mindezt tehát számba kell venni a motorválasztáskor, mindenesetre az máig érvényes ökölszabály, ha az erős, gazdaságos, hosszú távra használt nagy autó kell, akkor dízelt kell választani.

A Das WeltAuto benzines modelljeinek kínálatát IDE kattintva érheti el.

A Das WeltAuto gázolajos modelljeinek kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1813502723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (130) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő