Őszi feladataink

2016. 11. 11.

rik_9126l_resize

Nemrégiben egy Skodát őszi átvizsgálásra vittek az egyik márkaszervizbe, ahol egyebek között az akkumulátort is megvizsgálták a célműszerrel. Az adatok alapján erősen javasolták a cserét, amin a tulaj nem is lepődött meg, mondván, az akku éppen 9,5 éves. A szervizesek viszont meglepődtek, mert ennyi ideig nem húzzák az akkumulátorok. Ebben az esetben viszont olyan kocsival álltak szemben, amiben nincs légkondi, riasztó (ami, ha kismértékben is, de fogyaszt áramot), és vezetője sosem hallgat zenét. Mivel az akkumulátorok élettartama nagyjából 1000 kisütés-feltöltés ciklus, nem is csoda, hogy a Skodáé ilyen sokáig kitartott.

rik_9131l_resize

Ilyen szélsőségesen takarékos autós azonban ritka, mint a grönlandi víziló, ezért az javasoljuk, hogy ősszel a márkaszervizben méressenek meg minden 4 évnél idősebb akkumulátort. Annál ugyanis nincs bosszantóbb, ha egy hideg téli reggelen a kocsi nem indul: amikor alaposan a fagypont alá süllyed az éjszakai hőmérséklet, az élettartamának vége felé járó akkumulátor egyszer csak nem akar életre kelni.

rik_9189l_resize

A fent említett Skoda esetében a márkaszervizben arra is felhívták a tulajdonos figyelmét, hogy az ablaktörlő lapátokat is ideje lenne cserélni. Az esős, ködös estéken nem mindegy, hogy csíkosan tisztítanak, maszatolnak-e a lapátok, vagy jól ki lehet látni a szélvédőn.Ha már itt tartunk, az ablakmosó folyadék sem mellékes, hiszen az első fagyok beálltával nem ritka, hogy beáll a tartály, mert benne maradt a nyári, nem fagyálló folyadék. Ilyenkor a tartály megrepedhet és elromolhat a szivattyú elektromos motorja is, aminek a cseréje kicsit többe kerül, mint a fagyálló ablakmosófolyadék.

A Das WeltAuto használt autós kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5013502795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (35) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (497) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (10) használtautó (129) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (205) hirek (147) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (136) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (32) Skoda Auto (8) SUV (11) technológia (13) törésteszt (9) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő