Több ezer huszonéves kocsit importált Magyarország

2017. 01. 02.

porsche_hu_frank_gyorgy_rika1613_l

A gépjárműadó szerkezetének módosítását jó megoldásnak tartaná a Das WeltAuto márkaigazgatója arra nézve, hogy ne öregedjen el végképp a magyar járműállomány. Frank György ugyanakkor aláhúzta, hogy a nyugdíjasokat nem lenne helyes emelt adóval sújtani, mert megtartották a még aktív korukban vásárolt kocsijukat.

Ha visszatekintünk a 2016-os évre, a használtautópiacon azt láttuk, hogyfolytatódott az átírások számának 2012 óta tartó növekedése. Négy éve 404 ezer autó cserélt gazdát, de 2016 első háromnegyed évében már több mint 608 ezer.Ez azt mutatja, hogy egyre többen szeretnének használt autót venni, ami önmagában jó hír, az viszont nem, hogy nehéz viszonylag fiatal, jó állapotban lévő modelleket találni.

A használt-import ugyanis egyre inkább a koros modellek felé tolódik. A 16-20 évesek aránya 17-ről 18 százalékra emelkedett, viszont 23 százalékról 21-re mérséklődött a legfeljebb 5 éves kocsiké. És ami még kirívóbb, a tavalyi egy százalékról idén kettőre emelkedett a 20 évesnél idősebb importautók aránya. Mivel szeptember végéig közel 143 ezer autó érkezett külföldről, mintegy 3500 darab huszonéves autó került az országba. Nincs annyi old-timer gyűjtő, hogy ennyi autót vásároltak volna, tehát biztosra vehető, hogy ezek nagy része nyilvánvalóan részt vesz a napi forgalomban.

porsche_hu_frank_gyorgy_rika1525_l

Nem azzal riogatok, hogy külföldről roncsok jönnek, mert alapvetően nyilván a jobb állapotúakat hozzák be: a baj az, hogy ezek magasabb szennyezőanyag kibocsátású, kevésbé biztonságos autók, mint a legfeljebb öt évesek.

Olyan ez, mint a kazánok esete. Ma már csak bizonyos előírásoknak megfelelő, elektronikával vezérelt, kevesebb káros anyagot kibocsátó korszerű kazánok kerülhetnek forgalomba. Pedig a régi kazántípusok is felfűtötték a lakást, csak éppen több tüzelőanyaggal, miközben nagyobb a halálos szén-monoxid mérgezés veszélye.

Az lenne a megoldás, hogy ne lehessen a mai kedvező feltételekkel forgalomba helyezni az öreg autókat. Emellett a jelenlegi adóterheket úgy kellene módosítani, hogy ne legyen olcsóbb egy öreg, füstös autó fenntartása, mint egy korszerű, fiatal autóé. Például a motor teljesítményén alapuló gépjárműadó összege nagyobb mértékben függjön a környezetvédelmi besorolástól – mondta Frank György, kiemelve ugyanakkor, hogy csak akkor változzon az adó mértéke, ha gazdát cserél az idős autó. Egy nyugdíjast nem lenne helyes emelt adóval sújtani, mert megtartotta a még aktív korában vásárolt kocsiját. Aki viszont most vesz egy húsz éves, 3000 köbcentis dízelmotoros autót, fizesse meg az árát. Ne legyen olcsóbb egy ilyen kocsi fenntartása, mintha venne egy fiatal, környezetbarátabb modellt.

A piac szempontjából kívánatos lenne, hogy különböző pénzügyi szabályzók módosításával legalább a magyar áfa-csalók dolgát megnehezítse a törvényhozás. Tudomásunk szerint előkészítés alatt van egy ilyen törvénymódosítás.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr413502837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (51) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (19) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (608) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (103) dízel (13) dízelmotor (5) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (14) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (12) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (136) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (228) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (200) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (176) koronavírus (14) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (5) Octavia (7) Opel (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (17) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (50) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) Skoda Superb (5) SUV (24) suv autó (6) Suzuki (7) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (106) Volkswagen-csoport (24) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő