Sok márka csalt az adatokkal

2017. 02. 06.

tdi

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak.

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4413502869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (130) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő