Sok márka csalt az adatokkal

2017. 02. 06.

tdi

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak.

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr3913502869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (29) Audi A6 (3) Audi Q3 (3) autó (16) autóalkatrész (2) autóbontó (2) autódiagnosztika (2) autóimport (5) autójavítás (2) autólopás (3) automata váltó (4) autómentés (2) autonavigátor (2) autónepper (4) autószerelő-műhely (2) autós nyaralás (2) autóverseny (3) autó átírás (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (4) autó import (2) baleset (6) belső égésű (3) Belügyminisztérium (3) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (6) biztosítás online (2) BMW (4) Bogár (7) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (4) California (3) CASCO (6) casco (2) casco biztosítás (3) casco kalkulátor (2) cikk (17) cikkek (439) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) csúszós út (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (97) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (10) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (6) egy töltéssel (2) eladó autók (2) eladó autók olcsón (2) elektromos Audi (3) elektromos autó (18) elektromos autózás (7) elektromos motor (2) elektromos Volkswagen (2) Eppel János (2) eredetiségvizsgálat (3) értékesítési számok (2) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (7) Formula E (2) Frank György (4) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű biztosítás (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (3) gumicsere (3) Győr (2) hagyományos (2) hamisítás (2) hamisított alkatrész (2) hamisítvány (2) hamis alkatrész (2) hamis autóalkatrész (2) hamis szoftver (2) hasznalt (5) Használtautó (4) használtautó (122) használtautó budapest (4) használtautó garancia (4) használtautó garanciával budapesten (4) használtautó garancia biztosítás (4) használtautó import (3) használtautó kereskedések (4) használtautó német (2) használtautó németország (2) használtautó vásárlás (4) használtautó vásárlás garancia (4) használt autó (124) használt autók olcsón (4) használt autós átverés (4) használt autós csalás (4) használt autós csaló (4) használt autós csalók (4) használt autós tanácsok (4) használt autós tippek (7) használt autós trükkök (6) használt autó adatlekérdezés (2) használt autó biztoskézből (3) használt autó import (6) használt autó importálás (3) használt autó import menete (3) használt autó vásárlás (4) használt autó vásárlási tanácsok (5) használt autó vásárlási tipp (4) használt hibrid (3) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (3) használt német autók (2) használt német autók magyar forgalomba helyezés (2) hasznos (183) Herczig Norbert (2) hibrid (2) hibrid autó (4) hibrid autók (3) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (3) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (3) hibrid motor (3) hirek (129) hogyan vegyünk használt autót (4) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (5) idős használt (2) idős használt autó (3) így vegyünk használt autót (3) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) importautó (2) Istenes László (5) JAF (3) Jármű Szolgáltatási Platform (3) Jetta (2) jogi tanács (8) JSZP (3) kabrió (2) karambol (4) Karoq (3) károsanyagkibocsátás (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (4) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (5) kilométeróra manipulálás (2) kilométeróra tekerés (9) kisszines (117) kis színes (4) Kodiaq (2) kombi (2) kombi autó (2) környezetszennyezés (2) kötelező biztosítás (2) kötelező biztosítás árak összehasonlítása (2) kötelező biztosítás felmondása (2) külföldi autó (2) különleges autó (3) különleges modell (2) Lada (2) legjobb autó (3) legjobb autók (2) legjobb motorolaj (2) legnépszerűbb használt autó (3) Leon (2) lízing (2) lopás casco (2) lopott autó (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) marketing kampány (2) megbízható autó (3) megbízható használtautó (2) megbízható használt autó (5) megbízható használt autó kereskedő (2) Miklós Edit (2) milyen cascot érdemes kötni (2) minőségi használt autó (3) Mladá Boleslav (2) motor (3) motorolaj (2) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (8) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (4) NOx (2) nyaralás (3) nyárigumi (3) Octavia (4) olaj (2) olajcsere (2) old timer autó (2) online biztosítás kötés (2) Opel (8) opel astra (3) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (3) Polo (3) Porsche (7) Porsche Hungaria (4) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (12) (2) síelés (3) síelés autóval (3) Skoda (27) Skoda Auto (6) sportautó (2) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (8) Suzuki (4) suzuki swift (2) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (3) téli kirándulás (2) téli kirándulás autóval (2) téli nyaralás (2) téli pihenés autóval (2) téli vezetés (2) téli vezetéstechnika (3) tippek (2) tisztán elektromos (4) törésteszt (5) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (10) új autó (4) új autó eladás (2) új modell (2) utángyártott alkatrész (3) utazás (2) utazási tanácsok (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) veszélyes az idős használt autó (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (51) Volkswagen-csoport (7) Volkswagen-találkozó (3) Volkswagen golf (2) Volkswagen Haszonjárművek (2) Volkswagen Tiguan (2) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (3) Címkefelhő