Sok márka csalt az adatokkal

2017. 02. 06.

tdi

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak.

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

Bár a dízelbotrány kapcsán legtöbbször a Volkswagen nevét emlegetik a sajtóban, de sorra kerül napvilágra több márkával kapcsolatban, hogy a VW-nél is jobban csaltak

Egy hónappal a Volkswagen-dízelügy kirobbanása után a Deutsche Umwelthilfe (DUH) nevű német környezetvédő civil szervezet svájci vizsgálatokra hivatkozva azt állította, hogy az Opel egyik legkedveltebb modellje, a Zafira 1,6 literes dízelmotorral felszerelt változata „bizonyos helyzetekben” a megengedettnél akár 17-szer több nitrogén-oxidot bocsát ki. A német szövetségi közlekedési minisztérium (BMWI) pedig a károsanyag-kibocsátás kezelését kikapcsoló berendezésre hívta fel az Európai Bizottság figyelmét a Fiat-Chrysler (CFA) dízelmotorjainál. Így a tesztelt járművek nitrogén-oxid kibocsátása a határértéket 800-1400 százalékkal is meghaladhatta. 

Az elmúlt nyáron az üzemanyag-fogyasztási értékek megállapítása körüli szabálytalanságok miatt Suzuki Oszamu, a Suzuki Motor Corporation elnök-vezérigazgatója kénytelen volt lemondani vezérigazgatói feladatköréről, a műszaki területért felelős Honda Oszamu alelnök pedig nyugdíjba vonult. A vállalatnál a mérési szabálytalanságok miatt az egész cégvezetés fizetését csökkentették. Japánban előzőleg a Mitsubishi Motorsnál kerültek napvilágra mérési és számítási szabálytalanságok.

Európában a Volkswagen nem járt el jogellenesen a szennyezőanyag-kibocsátási adatok megadásakor, így büntetést sem kell fizetnie – olvasható a Transport & Environment tanulmányában. Földrészünkön a dízelbotrány becslések szerint összesen 29 millió autót érinthet, ezeknek csaknem hetven százalékát négy nagy piacon, Németországban, Olaszországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban helyezték forgalomba.

A vizsgálat szerint az Euro5-ös motorok nitrogén-oxid határérték túllépésében a leginkább érintett márkák a következők: Renault (Dacia), Land Rover, Hyundai, Opel (Chevrolet) és a Nissan. Az az Euro6-os motorok esetében pedig a Fiat (Alfa Romeo és egy beszállítói megállapodás miatt a Suzuki is), a Renault (Nissan, Dacia és Infiniti), az Opel (Vauxhall), a Hyundai és a Mercedes.

A nitrogén-oxid kibocsátás tekintetében az Euro 5-ös motorral szerelt autók közül a Seat, a Honda, a BMW (Mini), a Ford és a Peugeot számít a legtisztábbnak, míg az Euro 6-osok közül a Volkswagen-csoport márkái szerepeltek nagyon jól. A Volkswagent a Seat, a Skoda és az Audi követte, majd a BMW (Mini) és a Mazda következett a sorban.

Az autógyártóknál az ígért és a valós kibocsátások közötti lényeges különbséget az okozza, hogy méréskor áll az autó, míg a valóságban mozog. Nemrég az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kérte az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA. A járművek emissziós értékeit az Európai Unióban a jövőben nem laboratóriumi, hanem valós használati körülmények között fogják megállapítani. Az első kísérleti mérések már a jövő év elején megkezdődnek, majd az eljárást 2017 szeptemberétől tervezik fokozatosan kötelezővé tenni.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9413502869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő