Télen-nyáron hasznos a VW „okos” szélvédője

2017. 03. 03.

Die Klimakomfortscheibe von Volkswagen

A tíz, vagy pláne a húsz éves modellekhez képest a mai autók szélvédője egyre laposabban nyúlik előre, mert ugye a minél kisebb légellenállás komoly deciket jelent az átlagfogyasztásban. Csakhogy ezeken az áramvonalas szélvédőkön több hó, vagy jég gyűlik össze, nyáron meg betűz a nap, hogy még a nadrág is leolvad az emberről, és légkondi legyen a talpán, amelyik az utcán hagyott kocsit hamar lehűti egy júliusi délutánon.

A hó-jég problémát már jó ideje megoldották szélvédőbe ágyazott vékony fűtőszálakkal, amelyek megakadályozzák az üvegfelület párásodását is, azonban ezek a fűtőszálak láthatóvá válnak az ellenfényben, például, ha a lenyugvó nappal szemben autózunk.

Igen ám, de jött a Volkswagen az ő fűtőszál nélküli konstrukciójával. Pontosabban az elülső szélvédő alján kívülről nem látható fűtőszálak szolgálnak az ablaktörlők felfekvő felületének melegítésére, de ennél feljebb már egy leheletvékony, az elektromosságot vezető ezüstréteget visznek fel a szélvédő rétegei közé, ami 400 - 500 watt maximális teljesítményével a legrövidebb idő alatt fel melegíti az üveget.

Ráadásul az ezüstréteg nyáron egyfajta passzív hőpajzsként is szolgál, és a napsugárzás akár hatvan százalékát is visszaveri. Így akár 15 fokkal hűvösebben tarthatja az utasteret, mint a hagyományos, zöld színezésű szélvédők. Ha több órát napozott az autó, jóval gyorsabban kellemes hőmérsékletre hűtheti az utasteret a légkondi, és ezáltal is csökkenhet a kocsi üzemanyag-fogyasztása.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1213502891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (130) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő