Így dolgozik a Das WeltAuto tesztmestere

2017. 05. 24.

Korábbi posztjainkban többször említettük, hogy a Das WeltAuto egy használtkocsi felvásárlása előtt, majd az eladásra történő felkészítés során elvégzett javítások után egyaránt felméri annak állapotát. Nézzük, hogyan is megy az állapotfelmérés, amikor azt is észre veszik, ha a kormánylégzsák helyére hungarocellt tömnek.

rik_9128l_resize

Riczel Károly tesztmester minden egyes állapotfelmérést próbaúttal kezd, és ha a próbaút során bármilyen rendellenességet tapasztal, annak okát a szervizben azonnal megszüntetik. A műhelyben elsőként a karosszéria állapotát vizsgálja meg. Előbb a festés vastagságát és minőségét ellenőrzi, aztán felemeli kocsit és alulról is megnézi, hogy a fenéklemezen, illetve a küszöbnél nem talál-e sérülést, vagy nagyobb javításra utaló jelet.

„Egy karambolos autót huzatópadon olyan állapotba lehet hozni, hogy avatatlan szem ránézésre nem veszi észre a javítást. Közlekedésbiztonsági szempontból az ilyen javítások komoly veszélyt is rejthetnek, hiszen ha nem a gyári előírásoknak megfelelően végezték a javítást, drasztikusan lecsökkenhet a karosszéria szilárdsága. A szilárdságvesztés pedig azt jelenti, hogy a gyűrődő zóna nem biztosít elegendő védelmet egy karambol esetén. Másrészt az autó élettartama is csökkenhet, ha nem a gyár által előírt felületvédelemmel látják el a merevítő- és tartóelemeket. Az idő előtti korrózió pedig szintén idő előtti szilárdságvesztést okozhat” – mondja a Porsche Pest Das WeltAuto tesztmestere, rámutatva, hogy nagyobb sérülés szakszerűtlen javítása következtében előfordulhat, hogy a karosszéria fő merevítői nem kerülnek vissza pontosan a helyükre, nem lesz megfelelő a futómű geometria, így a kocsi menet közben félrehúzhat, a gumik rendellenesen kophatnak. Ezért rutinból megnézik az abroncs futófelületét, mert az aszimmetrikus gumikopás erre, valamint a lengéscsillapító hibájára egyaránt utal.

rik_9155l_resize

Az autó legdrágább része a karosszéria és a fényezés, ezért meg kell vizsgálni, hogy a lehető legjobb állapotban van-e. Először a tetőt mérik meg, mert az a legvédettebb, utána minden elemet, még a küszöböt és doblemezt is, hogy nincs-e eltérés a gyári festékvastagságtól. A festék vastagsága sok mindent elárul, például a karosszéria nem megfelelő javítását, ezért egy-egy elemet öt ponton mér meg Riczel Károly, mert vannak olyan jól sikerült javítások, amelyeket ránézésre nem lehet észre venni, de a műszer megmutatja, hogy ott már dolgoztak a lemezen.

rik_9120l_resize

A tesztmester 30 éves tapasztalata alapján az alvázvédelmet is ellenőrzi, mert vannak olyan márkák, amelyek erre nem áldoztak sokat. (A német gyártók tulajdonában lévő márkák alvázvédelmi, korrózióvédelmi szempontból a legjobbak közé tartoznak különösen a kőfelverődések elleni masszív viaszos réteg különbözteti meg őket a más gyártmányoktól.)

rik_9148l_resize

Ezután a diagnosztikai műszerrel lekérdezik a fedélzeti hibatároló adatait. Ez afféle fekete dobozként ellenőrzi az autó komplex elektronikus működését és tárolja a hibákat. Ha menet közben bármilyen hiba lép fel, annak nyoma marad. Így nem csak a motor működésével kapcsolatos anomáliák derülnek ki, hanem az is, ha hibás a légzsák vagy az ABS rendszer. „Egyes ravasz emberek egy ellenállás beiktatásával védik ki, hogy világítson egy-egy hibát jelző kontroll lámpa. És találtam már olyat is, hogy a kormánylégzsák helyére hungarocellt tömtek” – idézi fel a trükköket a tesztmester, aki ugyanakkor hangsúlyozza: nem szerelnek szét, nem bontanak meg semmit, amíg arra a tulajdonos erre engedélyt nem ad: „engedélyt kérünk az üléshuzat eltávolítására is, mert értek már meglepetések. Sokszor egy üléshuzat nem azért van fönn, hogy újkora óta védje a kárpitot, hanem, hogy eltakarjon valamit”.

Természetesen nem maradhat ki az elektromos hálózat, valamint annak ellenőrzése sem, hogy szivárog-e valamilyen folyadék. A vizsgálat során megnézik a futómű a lógását, a keréktárcsa deformáltságát, sőt, még a gumiabroncs profilját és gyártási évét is. Mert hiába futott keveset az autó, hiába nem kopott a futófelület, egy 8-10 éves abroncsot le kell cserélni, mert elöregedett, és a legváratlanabb pillanatban okozhat balesetet.

A Das WeltAuto minőségi használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.​

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7512694951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő