Ezüst nyilak az Avuson

2017. 05. 27.

Goodwood Festival of Speed 2009

Éppen 83 esztendeje, 1934. május 27-én álltak először rajthoz az Auto Union négykarikás versenyautói, az „Ezüstnyilak”, mégpedig a Berlin Avus pályáján. A boxutcás képünkön látszik a kocsi orrán a négy összefonódó karika, ami ma az Audi jelképe.

Noha ezen a napon még sem az Audi-előd Auto Union, sem az örök rivális, a Mercedes-Benz nem tudott győzni, egészen a második világháború 1939-es kitöréséig ez a két márka uralta a nemzetközi versenypályákat.

Jubilaeumsmagazin Motorsport

Az új versenyautókon elsősorban ezüst fényezésük, és a vezető mögé helyezett motor tűnt fel. Vagyis az Auto Unionnál tűnt fel elsőként a Formula osztályra jellemző építési mód. Abban az időben azonban még nem használtak könnyűfémeket a motorépítésben, így az 5-6 literes motorok súlya meglehetősen nagy volt. Ezért az ezüst nyilak sokat farolgattak a mai szemmel igen keskeny gumikon.

Jubilaeumsmagazin Historie

Az 1934-es szezonnal új versenyszabályzat lépett életbe, amely 750 kilogramm maximális saját tömeget írt elő, ám a motorok hengerűrtartalma és üzemanyag tekintetében abszolút szabadságot biztosított a tervezőknek. Az Auto Union versenyautók szellemi szülőatyja Ferdinand Porsche, aki az 1932-ben az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkákból újonnan alakult Auto Union számára készítette a terveket és követelményként a 4500 percenkénti fordulatszámnál elért, legalább 250 lóerő teljesítményt fogalmazott meg. Ezt bőven meg is valósították, mert 1934-ben a Typ A modell 295 lóerős volt.

Jubilaeumsmagazin Motorsport

Az Avus-versenyen az Auto Union gépei igen figyelemre méltó teljesítményt produkáltak. Hans Stuck a leggyorsabb pilótaként már az edzés során is 245 kilométer/órás körátlagot autózott, de az Auto Union a szakadó esőben rendezett futamon is hozta a nap legjobb idejét: Momberger 225,8 kilométeres körátlagot ért el. Stuck ugyan már a tizedik körre egy percnyi előnyre tett szert a mezőny előtt,de defektet kapott. A futam végén Momberger harmadikként futott be Guy Moll és Achille Varzi, az Alfa Romeo pilótái mögött.

Jubilaeumsmagazin Historie

A Typ B modell teljesítménye 1935-ben már elérte 375 lóerőt, a következő évi Typ C pedig – 520 lóerejének köszönhetően – az Avus hosszú egyeneseiben elérhették a 380 kilométeres sebességet is. Jóllehet a fejlesztések során a 16-hengeres V-motor alapkonstrukciója változatlan maradt, 1936-ra már 6 literesre nőtt az összlökettérfogat, ami olyan rugalmasnak bizonyult, hogy a tervezők négyfokozatú sebességváltóval szerelték fel. Érdekesség, hogy a 32 szelepet egyetlen vezérműtengely mozgatta. A kormányt viszont minden rásegítés nélkül a pilóta. Volt is birkózás az éles kanyarokban, különösen a hegyi versenyeken és a Monacói Grand Prix futamon. Nézzük csak meg, milyen nagy átmérőjű a kerék, amibe aztán alaposan bele kellett kapaszkodni. Visszaemlékezések szerint a pilóták a felkészülések során felsőtestre gyúrtak, hogy végigbírják a versenyeket.

A mai Audi-embléma négy karikája az August Horch által 1909. július 16-án alapított Audi, valamint a DKW, a Horch és a Wanderer márkákat szimbolizálja, amelyek 1932-ben az Auto Union neve alatt egyesültek. Az 1969-ben fuzionált Auto Union és NSU számos jelentőségteljes fejlesztéssel járult hozzá az autóipar fejlődéséhez. Az AUDI AG 1985-ben az Audi NSU Auto Union AG-ből jött létre.

A Das WeltAuto Audi kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2513502983

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (374) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (105) használt autó (106) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (150) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (2) illegális szoftver (3) import (8) Istenes László (5) JAF (2) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (6) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) SUV (6) Suzuki (3) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő