Ne dobd el az autót

2017. 06. 07.

PoHu_SKODA_Noi_Nap-RIKA8893L-Foto_Kaiser_Erika

Az áprilisi havazás idején a fél ország már nyári gumival vezetett, ezért igen fontos lenne, hogy mindenki tisztában legyen autója – és persze a saját – képességeinek határával – mondta Kőrös András, a Hungaroring területén működő Groupama Tanpálya vezető instruktora.      

Manapság az autóvezetői képességeket alaposan próbára teszi, hogy sok helyen még nem foltozták be a téli fagy és a tavaszi esők által kimosott kátyúkat, és mondani sem kell, hogy ha víz töltött meg egy jó mély kátyút, a belehajtó autósnak a hirtelen erős rándítás komoly gondot okozhat. A tavasz amúgy is olyan évszak, amikor nem árt óvatosnak lenni, hiszen élénkül a vadak mozgása, és a nászidőszak, vagy az utódok születése megváltoztatja az állatok viselkedését, és alkonyat táján akár a legváratlanabb pillanatban vágtathat át az úton néhány őz vagy szarvas.

PoHu_SKODA_Noi_Nap-RIKA9366L-Foto_Kaiser_Erika

Kőrös András külön felhívta a figyelmet arra, hogy tavasszal nagy számban jelennek meg az utakon a biciklisek és a motorosok. Az utóbbiak reflexei télen megkopnak, tehát csak némi megszokási időszak után szabad úgy húzniuk a gázt, mint nyár végén. Ráadásul az autósoknak ismét figyelniük kell a tükröket a lassú cammogás közben is, nem jön-e egy motor a záróvonalon, vagy a két kocsisor között. Az óvatosság és a tréning ugyanakkor azoknak az autósoknak is tanácsos, akik gyakorlatlanságuk tudatában télen inkább nem vezetnek.

„Nem az a cél, hogy úgy vezessenek a Tanpálya látogatói, mint egy akciófilm főhőse, hanem, hogy mindig uralni tudják a kocsijukat” – hangsúlyozta a vezető instruktor, hozzá téve: a Tanpálya abban nyújt segítséget, hogy a vezető összehangolódjon a saját autójával, és tudja, hogy az egy hirtelen kormánymozdulatra hogyan fog reagálni. A vezetőnek tapasztalatból kell tudnia, mit várhat a menetstabilizálótól, az ABS-től, és mit tegyen, ha a félrekapott kormány és a túlkorrigálás miatt beleng az autó, aminek – nagy sebességnél – többnyire bukfenc a vége. Azok a kormánymozdulatok, amik 80-90-nél még éppen elférnek, lehet, hogy 95-nél már „eldobják” az autót.

PoHu_SKODA_Noi_Nap-RIKA9490L-Foto_Kaiser_Erika

A vezetéstechnika gyakorlása évszaktól független. A tanpálya speciális műgyanta felülete nem a téli útviszonyokat szimulálja, hanem arra szolgál, hogy kis sebességnél is el tudjuk érni az autó olyan kitörését, ami gyakran következik be autópályákon ráfutások, megpördülések alkalmával. A locsolt műgyanta felület úgy csúszik, mint a letaposott hó, és vízfal akadályokat, bójákat is használunk a manőverezési gyakorlatoknál. A manőverezést és az autó kezelését kis sebességnél lehet gyakorolni, büntetlenül el lehet menni a határokig, és az autós 30-40 kilométeres sebességnél megtanulja, mit tegyen és mit ne, ha 60-80-100-nál megcsúszik vagy pördül a kocsi.

„Nem csak az szokott balesetet okozni, ha valaki nem kellő intenzitással reagál egy veszélyes közlekedési szituációra, hanem az is, ha ijedtében túlreagálja. Előfordul, hogy csak jelez az autó: mondjuk egy alulkormányzott szituációban kezdi kifelé tolni az orrát a kanyarban. Ilyenkor elég lehet egy gázelvétel, egy alig mozdított kormánnyal. Azonban ha valaki ijedtében rááll a fékre, vagy még beljebb rántja a kormányt, akkor

1. végleg kisodródhat,

2. akár meg is pördülhet.

Ezért gyakran visszük az ügyfeleket rántópadra is, ahol megtanulhatják, mi a teendő, ha kifarol az autó” – mondta el Kőrös András.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1213502981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő