Az utolsó szalmaszál: a márkaszerviz

2017. 06. 09.

„Nemrégiben behoztak egy valahol frissen javított autót, hogy hidegen nehezen jár az után, hogy vezérműlánc feszítőt cseréltek benne. Megbontottuk a motort, kiderült, hogy amikor kicserélték a feszítőt, a vezérlés elmozdult. Összeszerelték, ráindítottak, de amikor ráindítottak, a vezérműtengely végén lévő, kúpos rögzítésű lánckerék egy kicsit elmozdult. Ezért a tengelyen már nem tudtak annyit állítani, hogy hidegen optimális legyen a motor működése. Olyannyira nem volt optimális, hogy az elhangolódott vezérlés miatt a szelepek beleütöttek a dugattyúba. Emiatt persze fel kellett újítani a hengerfejet” – meséli Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője, hozzátéve, hogy nincs rosszabb, mint egy elszúrt javítás után helyrehozni egy motort.

Mint mondja, a független szervizekhez sok képzett szerelő került a márkahálózatokból a 2008-as autóipari recessziót követően, amikor sok márkaszerviz zárt be országszerte, de hiába volt a maguk idejében naprakész a tudásuk, az azóta nem frissült. Az újabb modelleket már csak tapasztalati úton ismerték meg, nem a márkaszervizekben szokásos oktatások során, másrészt a függetleneknél sokszor nincsenek meg szükséges a célszerszámok minden típusra.Ezért hiába alacsonyabb ott az óradíj, ha amiatt kell kétszer annyi időt fordítani a hiba kijavítására, mert se diagnosztikai szoftver, se célszerszám, se mai technológiai ismeret.

RIK_9208L_resize

„Egy A8-nál, Touaregnél, Q7-nél sok esetben úgy kezdődik a javítás, hogy szereld ki a motort váltóval együtt az autóból, mert másként nem férsz hozzá azokhoz a csavarokhoz, alkatrészekhez, amiket ki szeretnél cserélni. Például motorolaj szivárgáskor vagy lambdaszonda csere esetén is egy V-nyolcas motornál, vannak esetek, amikor ki kell szerelni a motort. Ha nincs az erre tervezett hidraulikus asztal, a gépkocsihoz illeszkedő tartótüske készlettel a szerelő nem tud hatékonyan és szakszerűen dolgozni” – mondja a szervizvezető.

Egy másik példa: manapság egyre több modellben találunk adaptív tempomatot, aminek a radar szenzorja 100-120 méterre néz előre. Nagyon nem mindegy, hogy karosszériajavítás után néhány milliméterrel nem néz félre. Ugyanez a helyzet a sávelhagyásra figyelmeztető és egyéb asszisztens rendszerekkel, amelyek pontos működésétől életek függenek. Ezért a karosszériajavítás után a szenzorokat újra kell kalibrálni, amit a márkaszervizben egy erre a célra kiképzett szakember végez. A szakszerű beállításhoz itt a gyártó által előírt szoftvereken és diagnosztikai berendezéseken kívül még kalibráló táblák is szükségesek.

A javítások során rengeteg olyan hiba van, amit csak gyári célszerszámmal, vagy szoftverrel lehet kijavítani, amivel nem minden esetben rendelkeznek a független szervizek.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr212695401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (25) Audi A6 (3) Audi Q3 (2) autó (15) autóalkatrész (2) autóbontó (2) autódiagnosztika (2) autóimport (5) autójavítás (2) autólopás (2) automata váltó (4) autómentés (2) autonavigátor (2) autónepper (3) autószerelő-műhely (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átírás (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (4) autó import (2) baleset (6) belső égésű (3) Belügyminisztérium (3) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (6) biztosítás online (2) BMW (4) Bogár (6) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) casco (2) CASCO (6) casco biztosítás (3) casco kalkulátor (2) cikk (17) cikkek (423) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) csúszós út (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (96) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (10) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (5) egy töltéssel (2) eladó autók (2) eladó autók olcsón (2) elektromos autó (13) elektromos autózás (2) Eppel János (2) eredetiségvizsgálat (3) értékesítési számok (2) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (7) Frank György (4) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű biztosítás (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hamisítás (2) hamisított alkatrész (2) hamisítvány (2) hamis alkatrész (2) hamis autóalkatrész (2) hamis szoftver (2) hasznalt (3) használtautó (117) használt autó (118) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó import (3) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (3) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (3) hasznos (174) Herczig Norbert (2) hibrid (2) hibrid autó (4) hibrid autók (3) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (3) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (3) hibrid motor (3) hirek (127) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (5) idős használt (2) idős használt autó (3) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) importautó (2) Istenes László (5) JAF (3) Jármű Szolgáltatási Platform (2) Jetta (2) jogi tanács (8) JSZP (2) kabrió (2) karambol (4) Karoq (3) károsanyagkibocsátás (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (5) kilométeróra manipulálás (2) kilométeróra tekerés (9) kisszines (112) kis színes (4) Kodiaq (2) kombi (2) kombi autó (2) környezetszennyezés (2) kötelező biztosítás (2) kötelező biztosítás árak összehasonlítása (2) kötelező biztosítás felmondása (2) külföldi autó (2) Lada (2) legjobb autó (3) legjobb autók (2) legjobb motorolaj (2) legnépszerűbb használt autó (3) Leon (2) lopás casco (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) marketing kampány (2) megbízható autó (2) megbízható használt autó (3) Miklós Edit (2) milyen cascot érdemes kötni (2) minőségi használt autó (3) Mladá Boleslav (2) motor (3) motorolaj (2) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (3) nyárigumi (2) Octavia (4) olaj (2) olajcsere (2) online biztosítás kötés (2) Opel (8) opel astra (3) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (3) Polo (3) Porsche (7) Porsche Hungaria (4) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (12) (2) síelés (3) síelés autóval (3) Skoda (26) Skoda Auto (6) sportautó (2) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (7) Suzuki (4) suzuki swift (2) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (3) téli kirándulás (2) téli kirándulás autóval (2) téli nyaralás (2) téli pihenés autóval (2) téli vezetés (2) téli vezetéstechnika (3) tippek (2) tisztán elektromos (4) törésteszt (5) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (10) új autó (4) új autó eladás (2) új modell (2) utángyártott alkatrész (3) utazás (2) utazási tanácsok (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) veszélyes az idős használt autó (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (48) Volkswagen-csoport (6) Volkswagen-találkozó (3) Volkswagen golf (2) Volkswagen Haszonjárművek (2) Volkswagen Tiguan (2) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (3) Címkefelhő