Az utolsó szalmaszál: a márkaszerviz

2017. 06. 09.

„Nemrégiben behoztak egy valahol frissen javított autót, hogy hidegen nehezen jár az után, hogy vezérműlánc feszítőt cseréltek benne. Megbontottuk a motort, kiderült, hogy amikor kicserélték a feszítőt, a vezérlés elmozdult. Összeszerelték, ráindítottak, de amikor ráindítottak, a vezérműtengely végén lévő, kúpos rögzítésű lánckerék egy kicsit elmozdult. Ezért a tengelyen már nem tudtak annyit állítani, hogy hidegen optimális legyen a motor működése. Olyannyira nem volt optimális, hogy az elhangolódott vezérlés miatt a szelepek beleütöttek a dugattyúba. Emiatt persze fel kellett újítani a hengerfejet” – meséli Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője, hozzátéve, hogy nincs rosszabb, mint egy elszúrt javítás után helyrehozni egy motort.

Mint mondja, a független szervizekhez sok képzett szerelő került a márkahálózatokból a 2008-as autóipari recessziót követően, amikor sok márkaszerviz zárt be országszerte, de hiába volt a maguk idejében naprakész a tudásuk, az azóta nem frissült. Az újabb modelleket már csak tapasztalati úton ismerték meg, nem a márkaszervizekben szokásos oktatások során, másrészt a függetleneknél sokszor nincsenek meg szükséges a célszerszámok minden típusra.Ezért hiába alacsonyabb ott az óradíj, ha amiatt kell kétszer annyi időt fordítani a hiba kijavítására, mert se diagnosztikai szoftver, se célszerszám, se mai technológiai ismeret.

RIK_9208L_resize

„Egy A8-nál, Touaregnél, Q7-nél sok esetben úgy kezdődik a javítás, hogy szereld ki a motort váltóval együtt az autóból, mert másként nem férsz hozzá azokhoz a csavarokhoz, alkatrészekhez, amiket ki szeretnél cserélni. Például motorolaj szivárgáskor vagy lambdaszonda csere esetén is egy V-nyolcas motornál, vannak esetek, amikor ki kell szerelni a motort. Ha nincs az erre tervezett hidraulikus asztal, a gépkocsihoz illeszkedő tartótüske készlettel a szerelő nem tud hatékonyan és szakszerűen dolgozni” – mondja a szervizvezető.

Egy másik példa: manapság egyre több modellben találunk adaptív tempomatot, aminek a radar szenzorja 100-120 méterre néz előre. Nagyon nem mindegy, hogy karosszériajavítás után néhány milliméterrel nem néz félre. Ugyanez a helyzet a sávelhagyásra figyelmeztető és egyéb asszisztens rendszerekkel, amelyek pontos működésétől életek függenek. Ezért a karosszériajavítás után a szenzorokat újra kell kalibrálni, amit a márkaszervizben egy erre a célra kiképzett szakember végez. A szakszerű beállításhoz itt a gyártó által előírt szoftvereken és diagnosztikai berendezéseken kívül még kalibráló táblák is szükségesek.

A javítások során rengeteg olyan hiba van, amit csak gyári célszerszámmal, vagy szoftverrel lehet kijavítani, amivel nem minden esetben rendelkeznek a független szervizek.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2312695401

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (374) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (105) használt autó (106) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (150) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (2) illegális szoftver (3) import (8) Istenes László (5) JAF (2) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (6) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) SUV (6) Suzuki (3) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő