Tudta, hogy mit jelent a 4Motion, Quattro, 4x4, 4Drive jelölés?

2017. 06. 09.

4095

Ezek az összkerékhajtások jelölései, a quattro-t például kizárólag az Audi használja. A műszaki megoldás nem márkához kötött, hanem a motor beépítési módjához.

Pontosan hogyan néz ki a 4motion hajtás működése?

A VW-konszernben sokféle összkerékhajtás fordul elő, nézzük a leggyakoribbakat. A keresztmotoros autóknál ma már általánosan a többlamellás tengelykapcsolós összkerékhajtás van beépítve. Ennek az a lényege, hogy a menetmódtól függően mindig rendelkezésre áll, de ha takarékosan autózunk, akkor a 4 kerékből kettőnek a hajtását lekapcsolja. Nem igaz az, hogy csak akkor hajt pl. hátul, ha az első kerekek már csúsznak. A szabályozás ennél sokkal többet tud. A menetmód-választó kapcsolóval (ha van ilyen az autóban) lehet változtatni az összkerékhajtás használatának arányát, tehát sportos állásban szinte mindig hajt, gazdaságos állásban pedig csak ha nagyon szükséges.

A hosszmotoros autókba általában három kiegyenlítőmű van beépítve (a szlengben: differenciálmű), és ezt szokták állandó négykerékhajtásnak nevezni, mert a motor állandó kapcsolatban van a kerekekkel, szemben a másik, állandóan rendelkezésre álló hajtással. A gyakorlatban, a használat során nincs különbség a kétféle rendszer között.

A négykerékhajtás előnyeit nagyon egyszerűen úgy lehet megfogalmazni, hogy komoly biztonsági pluszt jelent a négyfelé osztott tapadás által, stabilabb az autó a lehetséges nagyobb oldalvezető erőknek köszönhetően, és nem kell félni a csúszós úttól sem, mert kisebb az elakadás veszélye is.

Az összkerékhajtás hátrányai

Hátránya a súlyosabb autó, a nagyobb súrlódás és ezeknek következtében nagyobb fogyasztás. A tömegnövekedés 50-100 kg, a fogyasztás pedig plusz 0,5 – 1 liter/100 km. Néha a szervizben is jelentkezik többletköltség az erőátvitel olajcseréje esetén, vagy ha alkatrészcsere válik szükségessé.

Ultra

Ez az Audi modellek takarékosabb változata. Ezekben az autókban van a modellsorozat legtakarékosabb motorja, a legkisebb súrlódású erőátvitel és futómű, a legkönnyebb autó és ennek következtében a legkisebb fogyasztás.

Quattro ultra

Az Audi quattro hajtás takarékos változata, amely spórolós üzemmódban nem hajtja a hátsó kerekeket, de ha érzi, hogy szükség lesz rá, már előre bekapcsolja a hajtást többlamellás tengelykapcsoló és körmös kapcsolók segítségével. Egyszerűbb, könnyebb, mint a három kiegyenlítőműves, de a használat szempontjából nincs különbség. Kevesebbet fogyaszt.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6713502951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (10) használtautó (130) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő