Tudta, hogy mit jelent a 4Motion, Quattro, 4x4, 4Drive jelölés?

2017. 06. 09.

4095

Ezek az összkerékhajtások jelölései, a quattro-t például kizárólag az Audi használja. A műszaki megoldás nem márkához kötött, hanem a motor beépítési módjához.

A VW-konszernben sokféle összkerékhajtás fordul elő, nézzük a leggyakoribbakat. A keresztmotoros autóknál ma már általánosan a többlamellás tengelykapcsolós összkerékhajtás van beépítve. Ennek az a lényege, hogy a menetmódtól függően mindig rendelkezésre áll, de ha takarékosan autózunk, akkor a 4 kerékből kettőnek a hajtását lekapcsolja. Nem igaz az, hogy csak akkor hajt pl. hátul, ha az első kerekek már csúsznak. A szabályozás ennél sokkal többet tud. A menetmód-választó kapcsolóval (ha van ilyen az autóban) lehet változtatni az összkerékhajtás használatának arányát, tehát sportos állásban szinte mindig hajt, gazdaságos állásban pedig csak ha nagyon szükséges.

A hosszmotoros autókba általában három kiegyenlítőmű van beépítve (a szlengben: differenciálmű), és ezt szokták állandó négykerékhajtásnak nevezni, mert a motor állandó kapcsolatban van a kerekekkel, szemben a másik, állandóan rendelkezésre álló hajtással. A gyakorlatban, a használat során nincs különbség a kétféle rendszer között.

A négykerékhajtás előnyeit nagyon egyszerűen úgy lehet megfogalmazni, hogy komoly biztonsági pluszt jelent a négyfelé osztott tapadás által, stabilabb az autó a lehetséges nagyobb oldalvezető erőknek köszönhetően, és nem kell félni a csúszós úttól sem, mert kisebb az elakadás veszélye is.

Hátránya a súlyosabb autó, a nagyobb súrlódás és ezeknek következtében nagyobb fogyasztás. A tömegnövekedés 50-100 kg, a fogyasztás pedig
plusz 0,5 – 1 liter/100 km. Néha a szervizben is jelentkezik többletköltség az erőátvitel olajcseréje esetén, vagy ha alkatrészcsere válik szükségessé.

Ultra

Ez az Audi modellek takarékosabb változata.

Ezekben az autókban van a modellsorozat legtakarékosabb motorja, a legkisebb súrlódású erőátvitel, a legkönnyebb autó és ennek következtében a legkisebb fogyasztás.

Quattro ultra

Az Audi quattro hajtás takarékos változata, amely spórolós üzemmódban nem hajtja a hátsó kerekeket, de ha érzi, hogy szükség lesz rá, már előre bekapcsolja a hajtást többlamellás tengelykapcsoló és körmös kapcsolók segítségével. Egyszerűbb, könnyebb, mint a három kiegyenlítőműves, de a használat szempontjából nincs különbség. Kevesebbet fogyaszt.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1913502951

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autonavigátor (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (6) belső égésű (2) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (5) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (385) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) egy töltéssel (2) elektromos autó (9) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hasznalt (3) használtautó (112) használt autó (112) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (2) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (2) hasznos (160) Herczig Norbert (2) hibrid autó (3) hibrid autók (2) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (2) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (2) hibrid motor (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (101) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (6) opel astra (2) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (20) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (2) téli vezetéstechnika (2) tippek (2) tisztán elektromos (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (41) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (2) Címkefelhő