Gátlástalan órapörgetők

2017. 06. 14.

tekeres

Kép forrása: www.itcafe.hu

Minden autóvásárlónak tudnia kell, ha egy kocsinak nincs szervizfüzete, vagy csak az első néhány évben vezették, az már gyanúra ad okot. A nepperek ugyanis megnézik a füzetben a márkaszervizben rögzített kilométeróra-állásokat, és annak arányában pörgetik vissza az órát.

Ha a vevő szerencsés, nem lesz semmi baj, de mi van akkor, ha a kocsiban nem 190 ezer, hanem – szakszerű szervizellátás nélkül – 400 ezer kilométer van. Az automata váltó például 300-400 ezer kilométernél már elromolhat, de ez megelőzhető a rendszeres szervizeléssel. A szerencsétlen vevő pedig nem érti, miért ment tönkre a 190 ezret futott kocsija.

Megtörtént, hogy az egyik Das WeltAuto telepen volt egy 300 ezer kilométeres Multivan, márkaszervizben vezetett korrekt szervizkönyvvel. Az ügyfélnek tetszett: megvenné, de még megnéz másikat is. Néhány nap múlva lelkesen bemutatta azt a Multivant, amit valahol előnyösebb áron vett, és az csak 190 ezer kilométert tett meg. A Das WeltAuto az alvázszám alapján kiderítette, hogy a kocsi majdnem 400 ezret futott, és valahol Franciaországban járt utoljára szervizben. Igaz a nepperek gyönyörűen kitakarították. A takarítás és a fényezés polírozása csodákat művel.

Az eset azt bizonyítja, hogy azokat a kilométerórákat is lazán visszatekerik, aminek nyoma van a rendszerben. Ha valaki az alvázszám alapján ellenőrizteti egy márkaszervizben, a kereskedő megvonja a vállát: nem sikerült, és visszaadja a pénzt. De arra számít, hogy valahol vidéken úgysem viszik márkaszervizbe, és akkor szerencséje volt. Az ilyen vállalkozók havonta behoznak külföldről húsz kocsit. Ezek között van olyan, amit háromszor-négyszer is visszavesznek, abban a tudatban, hogy egyszer csak megtalálja azt a vevőt, aki nem fogja ellenőriztetni.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1012695415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (35) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (497) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (10) használtautó (129) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (205) hirek (147) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (136) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (32) Skoda Auto (8) SUV (11) technológia (13) törésteszt (9) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő