Melyiket válasszuk?

2017. 06. 26.

féktarcsa

Ha javításra hoznak be egy autót, elsősorban az eredeti gyári alkatrészeket ajánljuk, mert azokat az adott típushoz fejlesztették, folyamatos minőségbiztosításon esnek át, tehát az ilyen alkatrészek biztosan száz százalékig illeszkednek a jármű többi egységéhez. Azt is figyelembe kell venni, hogy ha egy szervizben nem pontosan az adott kivitelhez fejlesztett alkatrészt építik be, az milyen hatékonysággal fog működni a többivel, mert szélsőséges esetben akár tönkre is teheti az autó más, még jól működő alkatrészeit, vagy csökkentheti azok élettartamát. Négy évnél idősebb gépkocsikhoz, egyes termékkörökben elérhetők a gyártó által ajánlott economy alkatrészek. Ezek a gépkocsi gyártója által ellenőrzött alkatrészek, viszont árszínvonaluk kedvezőbb, használatukkal akár 20 százalékos megtakarítás is elérhető. 

A szakemberek prioritási sorrendjében a gyáriak után következnek a különböző minőségű utángyártott alkatrészek. Ezek közül természetesen azok a legjobbak, amelyek az autómárka beszállítóitól származnak. Ebben az esetben az alkatrészgyártó ugyanaz, mint a gyári alkatrészek esetében, viszont a gyártás minőség-ellenőrzésében már lehetnek különbségek. Nem mindegy, hogy minden századikat vagy ezrediket ellenőrzik-e. Az első és második vonalbeli termékek esetén azonos gyártó különböző minőségű és anyagfelhasználású, termékeivel is találkozhatunk az alkatrész piacon.

Viszont sokfelé kaphatók ellenőrizhetetlen körülmények között készülő és bizonytalan forrásból származó alkatrészek is, amelyek tartóssága és megbízhatósága gyakran kérdéses. Ezért orvosi kifejezéssel szólva használatuk ellenjavallt.

Ha a bontott alkatrészek szóba kerülnek, mondhatnánk, ez biztosan jó darab, hiszen a gyárban szerelték be az autóba, viszont azt senki sem tudja, hogy milyen, mennyit futott, miképpen karbantartott kocsiból való.

Például egy karambolos autóból való komponens minőségét lehet, hogy csak ránézéssel ellenőrzik. Sokszor futhat bele az ember abba, hogy olcsón megveszi és – nem jó. Aztán vagy visszaveszi a bontó, vagy nem, de mindenképpen még ott van a beépítés és a szétszerelés munkadíja, az utánjárás. Szóval nem egy vonzó alternatíva.

Az autójavító szakmában a javítási óradíjak az elmúlt években folyamatosan emelkednek, miután ebben a szektorban is munkaerőhiány lépett fel. Emiatt lassan áthelyeződik a hangsúly az alkatrészárakról a munkadíj költségekre. Úgyhogy egyre kevésbé fogja megérni, hogy egy hibát többszöri szereléssel hárítsanak el. A gyártói műszaki információk alapján dolgozó szervizek a magasabb óradíj ellenére, a rövidebb ráfordított idő révén összességében gazdaságosabbá tehetik gépkocsink javítását.   

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9113503001

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (374) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (105) használt autó (106) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (150) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (2) illegális szoftver (3) import (8) Istenes László (5) JAF (2) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (6) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) SUV (6) Suzuki (3) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő