„Kicsike” már Kanadára készül

2017. 07. 03.

a17-llwx-cp-01-0377

Négy hónap telt el azóta, hogy a Világkupa-harmadik, olimpiai hetedik helyezett alpesi sízőnk, Miklós Edit – családi becenevén: Kicsike – az ausztriai Altenmarkt-Zauchensee-ben elesett, és négy térdszalagja elszakadt. Az április végi felülvizsgálat azt mutatta, hogy a gyógyulás rendben folyik, így Edit készülhet a következő szezonra.

Látom, kissé óvatosan mozog. Mikorra épül fel?

A műtét utáni kötelező pihenőt követően fokozatosan újra kezdtem a felkészülést, és két hónapja megkezdtem az erőedzéseket is. Edzőmmel, Stefan Abplanalppal arra számítunk, hogy augusztus végén, szeptember elején már lécre állhatok. Azután november elején átrepülünk Amerikába, és ha minden jól megy, december első hétvégéjén rajthoz állok az első világkupa versenyen a kanadai Lake Louise-ban.

Az erőedzéseknek milyen szerepe van a felkészülésben?

Erős izomzat nélkül nincs lesiklás. A kanyarokban hatalmas centrifugális erőhatások érnek. Hogy alacsony pozícióban tudj sízni, erő kell. Minél jobban bedőlsz, minél feszesebben húzod meg az ívet, annál több erő kell hozzá. Egy lesikló futam majdnem két perces. Ahhoz, hogy a pálya felső és alsó részén ugyanolyan jól tudj teljesíteni, nagy állóképesség szükséges. A felsőtestet is erősíteni kell, mert a vállakra nagy szerep hárul, amikor az ember kiugrik a rajthelyről. Szóval a törzsizomzat nélkül a lábak nem érnek semmit.

????????????????????????????????????

Miért kezdett el síelni?

Úgy kezdődött, hogy amikor hat éves voltam, Csíkszeredán a négy évvel idősebb bátyám elment síelni. Sokféle sportágat kipróbáltunk, és Kicsike – mert otthon ez a becenevem –, mindig ment a bátya után. Aztán én leragadtam a sípályán. Tetszettek az edzések, a versenyek, és 12 éves koromban – amikor Bónis Ferenc volt az edzőm, akivel 2006-ig együtt edzettünk –, egy országos bajnokságon az idősebb korosztályosokat is megvertem. Akkor azt mondták a szüleimnek, hogy tehetséges vagyok, ezért érdemes lenne külföldi versenyeken is bemutatkozni. Még abban az évben, 2000-ben volt az első nemzetközi versenyem, és 18 évesen már a profik életét éltem. Síelni Csíksomlyón tanultam, később Hargitafürdőre jártunk, az edzőtáborok pedig Brassópojánán, esetleg a Páringon voltak a Déli-Kárpátokban.

????????????????????????????????????

Aztán 2010-ben áttelepült Magyarországra, magyar színekben versenyez, évről-évre egyre jobbak az eredmények.

A Magyar Sí Szövetség alpesi szakágának mostani szövetségi kapitányával, Stark Mártonnal jártunk a versenyekre, aki edző, szervizes, szakács, szóval minden volt egy személyben. Az első magyarországi támogatóm a Das WeltAuto volt: 2012-ben egy Audi A6-ot kaptam, majd egy következett egy Q3, most pedig egy 3000 köbcentis, dízel Audi Q5 van segítségemre. Szűk másfél év alatt 65 ezer kilométert mentem vele, de nem mindenhova azzal utazom. Sokszor az úgynevezett szervizbusszal, a Volkswagen Caravelle-lel megyek, hogy ne kelljen vezetnem. Amikor megkaptam a Q-ötöst, meglepődtem, mennyivel több holmi fér el benne és mennyivel kényelmesebb hosszú utakon. Az ember nem is gondolná, mi mindent elnyel. Úgy szoktam utazni, hogy előrehajtom a második üléssort, igaz, a szervizbusz, a Caravelle is rendszerint jól megvan pakolva. A Q5-ben egyébként legjobban a nyitható tetőt szeretem: az mindig nyitva van, „ha esik, ha fúj”.

????????????????????????????????????

Nagyon fárasztó a sok utazás?

A múlt szezont úgy csináltam végig, hogy volt három nagy utazótáskám és két nagy hátizsákom. Ezekkel hurcolkodom egyik versenyről a másikra. Rendszerint novemberben elrepülünk a tengerentúlra, decemberben hazajövünk, aztán három hónapig úton vagyunk, tavaszig. De márciusban már néha idegbajt kapok a pakolástól: ki a kocsiból, ki a táskából, aztán bepakolni, berámolni a kocsiba… szóval, ez a fárasztó, nem a sízés. Nyáron igyekszem minél többet a családomnál lenni Csíkszeredán, ott járom a hegyeket a labrador és a golden retriver kutyáimmal, Bodzával és Szederrel. Csíkszereda számomra az edzés szempontjából is ideális, mert kicsi város, biciklivel hamar eljutok a délelőtti és a délutáni edzésre.

Mit szeret a sízésben?

Elsősorban a reggeli napfelkeltét a pályán. Csend van, a turisták és az üdülővendégek még alszanak, csak mi vagyunk fenn, versenyzők, és akkor jön fel a nap… A másik, a sebesség, a suhanás.

????????????????????????????????????

Ezzel az erővel biciklizhetne is.

Kiegészítő sportként szoktam endúró-biciklizni, illetve downhillezni is. Sőt, sok éven át egy 320 köbcentisre felfúrt Honda ZR 250-es cross motorral is jártam a hegyekben. A bátyám és édesapám vittek el motorozni, de egy idő után túl veszélyesnek találtam, és lemondtam róla. Biciklizni viszont azóta is járok, Tavaly például csapatban indultunk az Iron Man versenyen, én voltam a kerékpáros. Emellett mountain bike maratonon, félmaratonon is szoktam indulni, de a downhill azért jó, mert kicsit olyan, mint a lesiklás. Gyorsan suhansz lefelé, érzed a veszélyt, és sorra jönnek a pillanatok, amikor dönteni kell, hogyan veszed be a kanyart, hogyan kerülgeted a guruló köveket, hogy ne repülj ki. Ha egy kicsit elcsúszol, már odavágtad magad. Szóval edzésben tartja a reflexeket, arról nem is beszélve, hogy a downhill bringázás is igénybe veszi a teljes izomzatot, a nyári „száraz” időben kiegészíti a sízést. De a triatlonos barátnőmmel sokat országútizom is.

És mi lesz a síelés után?

Az utazások révén rengeteg embert ismertem meg, és ezeket a kapcsolatokat szeretném kamatoztatni akkor is, ha már nem versenyzek. Szeretnék a sportágamban maradni, de nem edzőként, hanem – mivel a magyar és a román mellett angolul és németül is beszélek – talán a sportdiplomácia területén találom meg a következő „versenypályámat”.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr412695463

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (25) Audi A6 (3) Audi Q3 (2) autó (15) autóalkatrész (2) autóbontó (2) autódiagnosztika (2) autóimport (5) autójavítás (2) autólopás (2) automata váltó (4) autómentés (2) autonavigátor (2) autónepper (3) autószerelő-műhely (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átírás (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (4) autó import (2) baleset (6) belső égésű (3) Belügyminisztérium (3) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (6) biztosítás online (2) BMW (4) Bogár (6) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) casco (2) CASCO (6) casco biztosítás (3) casco kalkulátor (2) cikk (17) cikkek (423) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) csúszós út (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (96) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (10) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (5) egy töltéssel (2) eladó autók (2) eladó autók olcsón (2) elektromos autó (13) elektromos autózás (2) Eppel János (2) eredetiségvizsgálat (3) értékesítési számok (2) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (7) Frank György (4) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű biztosítás (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hamisítás (2) hamisított alkatrész (2) hamisítvány (2) hamis alkatrész (2) hamis autóalkatrész (2) hamis szoftver (2) hasznalt (3) használtautó (117) használt autó (118) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó import (3) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (3) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (3) hasznos (174) Herczig Norbert (2) hibrid (2) hibrid autó (4) hibrid autók (3) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (3) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (3) hibrid motor (3) hirek (127) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (5) idős használt (2) idős használt autó (3) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) importautó (2) Istenes László (5) JAF (3) Jármű Szolgáltatási Platform (2) Jetta (2) jogi tanács (8) JSZP (2) kabrió (2) karambol (4) Karoq (3) károsanyagkibocsátás (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (5) kilométeróra manipulálás (2) kilométeróra tekerés (9) kisszines (112) kis színes (4) Kodiaq (2) kombi (2) kombi autó (2) környezetszennyezés (2) kötelező biztosítás (2) kötelező biztosítás árak összehasonlítása (2) kötelező biztosítás felmondása (2) külföldi autó (2) Lada (2) legjobb autó (3) legjobb autók (2) legjobb motorolaj (2) legnépszerűbb használt autó (3) Leon (2) lopás casco (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) marketing kampány (2) megbízható autó (2) megbízható használt autó (3) Miklós Edit (2) milyen cascot érdemes kötni (2) minőségi használt autó (3) Mladá Boleslav (2) motor (3) motorolaj (2) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (3) nyárigumi (2) Octavia (4) olaj (2) olajcsere (2) online biztosítás kötés (2) Opel (8) opel astra (3) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (3) Polo (3) Porsche (7) Porsche Hungaria (4) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (12) (2) síelés (3) síelés autóval (3) Skoda (26) Skoda Auto (6) sportautó (2) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (7) Suzuki (4) suzuki swift (2) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (3) téli kirándulás (2) téli kirándulás autóval (2) téli nyaralás (2) téli pihenés autóval (2) téli vezetés (2) téli vezetéstechnika (3) tippek (2) tisztán elektromos (4) törésteszt (5) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (10) új autó (4) új autó eladás (2) új modell (2) utángyártott alkatrész (3) utazás (2) utazási tanácsok (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) veszélyes az idős használt autó (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (48) Volkswagen-csoport (6) Volkswagen-találkozó (3) Volkswagen golf (2) Volkswagen Haszonjárművek (2) Volkswagen Tiguan (2) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (3) Címkefelhő