Hozhatom az alkatrészt?

2017. 07. 19.

RIK_9208L_resize-1024x683

Hozott alkatrész esetén felhívjuk az ügyfél figyelmét, hogy ha beépítjük és az autó nem működik, az alkatrészre nem tudunk garanciát vállalni, hiszen az eladójával nem állunk jogi kapcsolatban. Így csak a munkára vállalhatunk garanciát – mondja Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője, rámutatva, hogy más szempontból is megfontolandó, hogy az ember „valahol vett” alkatrész beépítését kérje. Főleg, ha drága egységről van szó.

Jó példa erre a futásteljesítményhez és életkorhoz kötött vezérmű szíj csere,amit ha márkaszervizben akarcseréltetni az ügyfél, legjobb, ha ott is vásárolja meg. Mégpedig azért, mert a 2 éves garanciaidőn belül a márkaszervizben vásárolt és beépítetett alkatrészekre, egy esetleges gyártási eredetű meghibásodás esetén a gyártói garancia nemcsak a beépített alkatrészekre, hanem a meghibásodásból eredő következménykárokra is érvényesíthető. Egy hibás vezérműszíj, egy feszítőgörgő, de akár egy hosszbordás szíj görgő is jelentős meghibásodást okozhat, akár tönkre teheti az egész motort.

Igaz, meg lehet spórolni 50-100 ezer forintot egy valahol vásárolt – vezérmű szíjat, görgőket, hosszbordás szíjat és feszítőket, esetleg a gyártó által előírt új csavarokat tartalmazó – felújító készleten, és ha egy független szervizbe viszik az autót, vagy pláne, ha valaki saját maga végzi a cserét a megvásárolt alkatrésszel, fele annyiból kijön, mintha márkaszervizben végeztetné el a munkát. Viszont, ha tönkre megy a motor, egy motorfelújítás több százezer, vagy egy motorcsere 1,5-2 millió forintos ára, valamint az autó több napig, hétig történő nélkülözése jelentős költséget jelent a tulajdonosnak.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr3312695493

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (38) autó (21) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (12) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (512) családi autó (5) csalás (5) Das WeltAuto (98) dízel (11) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (29) elektromos autózás (12) elektromos motor (7) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (7) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (11) használtautó (131) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (133) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (209) hirek (154) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (9) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (140) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (13) technológia (13) téligumi (5) törésteszt (11) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (8) versenysport (5) videok (32) Volkswagen (70) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő