Amikor bajt okozott az utángyártott

2017. 07. 28.

Tavasszal egy 2006-as V6 3.0 TDI Audi A4-est elvittek egy független szervizbe, mert a műszerfalon a elkezdett világítani. A műhelyben megállapították a hiba okát és kicserélték a fojtószelep egységet egy utángyártott alkatrészre, aminek az ára harmada volt az eredeti gyárinak.

Három nap múlva visszament az ügyfél, hogy a csere után a kontroll lámpa megint világítani kezdett, aztán villogott az izzító kijelzője is, majd a motorvezérlő elektronika korlátozta a motor teljesítményét. Mi jöhet még?

146_l

A műhely ismét rákötötte a maga diagnosztikai műszerét, ami ezúttal annyi hibát mutatott ki, hogy arra következtettek, hogy tönkre ment a motorvezérlő. Az ügyfél szerencséjére – meséli Válint Péter, a Porsche Pest szervizvezetője –, elismerték, hogy ehhez nem értenek, és javasolták, hogy vigyék a kocsit márkaszervizbe. Itt áprilisban megállapítottuk, hogy az utángyártott fojtószelep egység két nap alatt zárlatos lett, kiütötte a biztosítékot, emiatt azon az áramkörön lévő egyéb egységek sem működtek. Egyebek között eltömődött a részecskeszűrő is, mivel a motor nem végezte el a regenerálást (az autó 300-400 kilométerenként koromtalanítja a részecskeszűrőt), emiatt aztán a vezérlés korlátozta a teljesítményt is, hogy ne keletkezzen nagyobb kár a motorban.

Érthető, hogy a független szerviz ebben az esetben márkaszervizbe küldte az ügyfelet, hiszen az ilyen hibafeltárásokhoz, javításokhoz sok esetben a márkaszervizek szakmai háttere szükséges. Az esethez hozzátartozik, hogy a független szerviz a hibás fojtószelep árát visszatérítette az ügyfélnek mivel az ügyfél megőrizte aszámlát. Így plusz költségként csupán a hibafeltárás és a kétszeri alkatrészcsere díja terhelte a pénztárcát, nem számolva a ráfordított extra időt. Ezért is érdemes számlát kérni minden javításról!

A Das WeltAuto Audi kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8312695511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (130) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő