Tudta, hogyan működik a parkoló asszisztens?

2017. 08. 16.

parkoloasszisztens.jpg

Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a parkoló asszisztens működését mutatjuk be.

Ez sokat segít a gyakorlatlan vezetőnek, mert a legújabb változata már nemcsak a párhuzamos parkolás során segít, hanem merőlegesen vagy ferdén is beáll a parkolóhelyre.

A rendszer működésének feltételei:

  • elektromechanikus szervokormány
  • utrahangos érzékelők (NEM radar!) elöl és hátul, összesen 6-8, hosszabb autóknál, vagy fejlettebb rendszereknél 12 db, ez teljesen körben látja az autó körüli teret.

Parkoló automata használata: ha be akarunk állni egy parkolóhelyre, gombnyomással be kell kapcsolni a rendszert, és max. 15 km/ó sebességgel haladni a kívánt hely közelében. Ekkor a szenzorok felmérik, hogy hol van akkora hely, ahova be tud állni. Ki kell választani, hogy párhuzamos vagy merőleges parkolást szeretnénk. Természetesen ki kell tenni az irányjelzőt arra, amerre parkolni akarunk, és az autó arra keresi a parkolóhelyet. A műszerfal-betétben mutatja, ha a tolatókamera megfelelő helyet talált. Ekkor (pl. párhuzamos beállásnál) kiírja, hogy „stop” és kéri a hátramenet-fokozat bekapcsolását. Ha automata váltós az autó, akkor mindent el kell engedni, és az autó automatikusan beparkol. Nem szabad elfelejteni a végén fékezni, amikor az autó kéri! Csak az ezutáni rendszerek fogják tudni az automata fékezést. Ha szűk a hely, kérheti az autó az előremenet bekapcsolását, ha a beállás egy menetben nem sikerül. A kézi váltósoknál pedig lassú menetben kell menni az autóval, max. 7 km/ó sebességgel, mert ennél nagyobb tempónál a rendszer kikapcsol. Akkor is kikapcsol, ha a vezető megfogja a kormányt a manőver közben!

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6312719896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (36) autó (20) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (11) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (500) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (28) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (10) használtautó (130) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (206) hirek (148) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (137) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (33) Skoda Auto (8) SUV (12) technológia (13) törésteszt (10) tudta (9) újautó (14) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (67) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő