Tudta, hogyan működik a menetprofil-választás?

2017. 08. 23.

menetprofil

Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a menetprofil-választás működését mutatjuk be.

Ha valaki nem elégedett azzal, ha az autója túlságosan lágy, gyors kanyarokban nem érzi stabilnak, vagy ellenkezőleg, túl keménynek ítéli a futóművet, akkor kérje a menetmód-kiválasztóval felszerelt modellt. Ez alapesetben (acélrugóval) állítható lengéscsillapítót tartalmaz, amelyet a komfortostól a sportosan keményig lehet állítani. Légrugónál még az autó hasmagasságát is bevonják az állítható elemek körébe. De ha már a futómű állítható, akkor hozzáteszik a kormányrásegítést, a gázpedál-karakterisztikát és automata váltónál még a kapcsolási sebességet és a kapcsolási pontok megválasztását is. Tehát a menetmód-kiválasztásnál a „dinamikus” állásban az autó egész viselkedése sportos lesz, direkt a kormányreakció, kemény a futómű, „harap” a motor és jobban kipörög az egyes fokozatokban. A komfort állásban pedig egy kényelmes utazóautóban ül, lágyabb rugózással, finom fokozatváltásokkal. Egyes modelleknél még a motor hangja is megváltozik a dinamik-állásban, sportosan morgós lesz. Akinek ez sok, válassza a normál beállítást, vagy az újabb modelleknél az „economy”-t. Ilyenkor érhető el a legkedvezőbb fogyasztás, az autó ebben a beállításban mindent a takarékosságnak rendel alá, még a klíma működését is takarékra állítja. Elektromos autóknál akár ki is kapcsolja. Szolidan, visszafogottan megy az autó, viszont nem terheli annyira a környezetét. De a legfifikásabb az „individual” beállítás, ennél az egyes paraméterek külön-külön állíthatók. Például lehet élénk gázreakciót lágy futóművel párosítani, ki hogyan szereti.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5412768540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (23) Audi A6 (3) Audi Q3 (2) autó (15) autóbontó (2) autódiagnosztika (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autómentés (2) autonavigátor (2) autónepper (3) autószerelő-műhely (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (6) belső égésű (2) Belügyminisztérium (2) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (5) BMW (3) Bogár (6) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (410) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) csúszós út (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (95) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (10) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (5) egy töltéssel (2) elektromos autó (9) Eppel János (2) eredetiségvizsgálat (3) értékesítési számok (2) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (7) Frank György (4) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hamis szoftver (2) hasznalt (3) használtautó (116) használt autó (115) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó import (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (2) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (2) hasznos (171) Herczig Norbert (2) hibrid autó (3) hibrid autók (2) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (2) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (2) hibrid motor (2) hirek (123) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) importautó (2) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (4) Karoq (3) károsanyagkibocsátás (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (5) kilométeróra manipulálás (2) kilométeróra tekerés (9) kisszines (106) kis színes (4) Kodiaq (2) Lada (2) legjobb autó (2) legjobb autók (2) legnépszerűbb használt autó (3) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) marketing kampány (2) megbízható autó (2) megbízható használt autó (3) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Mladá Boleslav (2) motor (3) motorolaj (2) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (3) nyárigumi (2) Octavia (4) olaj (2) olajcsere (2) Opel (8) opel astra (3) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (2) Polo (3) Porsche (5) Porsche Hungaria (4) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (12) (2) síelés (3) síelés autóval (2) Skoda (25) Skoda Auto (5) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (4) suzuki swift (2) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (3) téli kirándulás (2) téli kirándulás autóval (2) téli nyaralás (2) téli pihenés autóval (2) téli vezetés (2) téli vezetéstechnika (3) tippek (2) tisztán elektromos (2) törésteszt (4) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (10) új autó (3) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (3) utazás (2) utazási tanácsok (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) veszélyes az idős használt autó (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (48) Volkswagen-csoport (6) Volkswagen-találkozó (3) Volkswagen golf (2) Volkswagen Haszonjárművek (2) Volkswagen Tiguan (2) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (2) Címkefelhő