Tudta, hogyan működik a menetprofil-választás?

2017. 08. 23.

menetprofil.jpg

Tudtad sorozatunkban a legmodernebb vezetéstechnikai segédrendszerekkel foglalkozunk. Ezúttal a menetprofil-választás működését mutatjuk be.

Ha valaki nem elégedett azzal, ha az autója túlságosan lágy, gyors kanyarokban nem érzi stabilnak, vagy ellenkezőleg, túl keménynek ítéli a futóművet, akkor kérje a menetmód-kiválasztóval felszerelt modellt. Ez alapesetben (acélrugóval) állítható lengéscsillapítót tartalmaz, amelyet a komfortostól a sportosan keményig lehet állítani. Légrugónál még az autó hasmagasságát is bevonják az állítható elemek körébe. De ha már a futómű állítható, akkor hozzáteszik a kormányrásegítést, a gázpedál-karakterisztikát és automata váltónál még a kapcsolási sebességet és a kapcsolási pontok megválasztását is. Tehát a menetmód-kiválasztásnál a „dinamikus” állásban az autó egész viselkedése sportos lesz, direkt a kormányreakció, kemény a futómű, „harap” a motor és jobban kipörög az egyes fokozatokban. A komfort állásban pedig egy kényelmes utazóautóban ül, lágyabb rugózással, finom fokozatváltásokkal. Egyes modelleknél még a motor hangja is megváltozik a dinamik-állásban, sportosan morgós lesz. Akinek ez sok, válassza a normál beállítást, vagy az újabb modelleknél az „economy”-t. Ilyenkor érhető el a legkedvezőbb fogyasztás, az autó ebben a beállításban mindent a takarékosságnak rendel alá, még a klíma működését is takarékra állítja. Elektromos autóknál akár ki is kapcsolja. Szolidan, visszafogottan megy az autó, viszont nem terheli annyira a környezetét. De a legfifikásabb az „individual” beállítás, ennél az egyes paraméterek külön-külön állíthatók. Például lehet élénk gázreakciót lágy futóművel párosítani, ki hogyan szereti.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1812768540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (34) autó (19) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (9) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (489) Das WeltAuto (98) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (24) elektromos autózás (12) elektromos motor (6) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (6) gumiabroncs (6) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (129) Használtautó (10) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (131) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (205) hirek (145) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (130) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (9) SEAT (15) Skoda (32) Skoda Auto (8) SUV (9) technológia (13) törésteszt (8) tudta (9) újautó (13) új autó (7) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (63) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő