Golf VII törésteszt - Olcsó alkatrésszel drága javítás

2017. 10. 18.

Golf1.OK

Mindenkit érhet baleset. Szerencsére a balesetek 45 százaléka egyszerű rácsúszás: kis sebességgel megy neki a kocsi valaminek.A kár nem jelentős, de az autó és tulajdonosa szempontjából nagyon nem mindegy, hogy márkaszervizben és gyári alkatrészekkel végzik-e a javítást, vagy nem.

Mivel a javítási költségek csökkentése érdekében gyakran utángyártott alkatrészekkel helyettesítik az eredetieket, a Volkswagen konszern kiválasztotta a hetedik generációs Golf ötolyan alkatrészét, ami frontális ütközésnél gyakran megsérül: hűtőmaszk, kereszttartó, lökhárító burkolat, motorháztetőés sárvédő. Ezekből az utángyártott darabokat független járműtechnikai intézetek összehasonlították a gyáriakkal, és kiderült, hogy az utángyártottaknagy részének anyagösszetétele, kialakítása és terhelhetőségenem felelt meg a gyári követelményeknek. Például a rozsdásodást gátló cinkréteg és az alapozás fele sem volt a gyárinak, a kereszttartó szilárdsága pedig az eredetihez képest csak 21 százalékos volt.

Érdekes eredményt hozott a Golf-hetesekkel végzett az összehasonlító törésteszt is. Az azonos módon végzett ütköztetés után az egyik kocsit eredeti, a másikat utángyártott alkatrészekkel javították meg. Az utóbbiak esetében a nem megfelelő méretpontosság és a nagy időráfordítást igénylő egyengetési munkák jelentősen megnövelték a munkára fordított időt, így kérdésessé vált az utángyártott alkatrészekkel végzett javítás költségelőnye.

Golf2.OK

Ezután ismét elvégezték a 40 százalékos átfedésű töréstesztet: az autókat 15 kilométeres sebességgel engedték a baknak.

Már első látásra feltűnt, hogyaz utángyártott alkatrészekkel javított Golfon mennyivel nagyobb sérülések keletkeztek. A vizsgáló laborban természetesen szétszedték az autókat, és minden alkatrész sérülését gondosan dokumentálták. Megállapították, hogy az utángyártott alkatrészekkel javított gépkocsinál 38 alkatrészt kellett kicserélni, mígaz eredeti alkatrészekkel megjavított kísérleti gépkocsinál csak 15 egység szorult cserére.

Ennek legfőbb oka a Yih Sheng cég által gyártott kereszttartó volt. A kereszttartó energiaelnyelő elemének tartományában, az anyagvastagság az eredetinek csak 65 százaléka volt. Még jelentősebb különbséget mértek a kereszttartó szilárdságánál, ami a Volkswagenének csak 21 százalékát nyújtotta. Nem is volt képes a mozgási energia tervezett mértékű felvételére, ezért kirobbant a vezető és a mellette lévő utas légzsákja, a térdlégzsák, és megsérült a szélvédő valamint műszerfal. Mindössze 15 kilométeres sebességnél…

Így aztán az utángyártott alkatrészekkel ütköztetett Golf helyrehozása –egyebek között a hosszabb javítási idő miatt – háromszor annyiba került, mint azé, amelyet gyári alkatrészekkel javítottak ki az első ütköztetés után.

Táblázat.OK

Az összehasonlítóteszt vezetője a KraftfahrzeugtechnischeDienstleistungen GmbH (KTD - Gépjárműtechnikai Szolgáltató Kft.)volt, a teszteket pedig a Dekra Automobil GmbH, a DEKRA CertificationGmbH és a Continental AG támogatásával végezték el.

Elrettentésül mellékeljük a fenti intézetek mérési eredményeit, amelyben összehasonlították a Volkswagen AG alkatrészeit az utángyártottakkal.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5813503109

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autonavigátor (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (6) belső égésű (2) Bentley (2) benzines (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (5) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (385) Corrado (2) csak a városban (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) egy töltéssel (2) elektromos autó (9) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) gumiabroncs (2) gumicsere (2) Győr (2) hagyományos (2) hasznalt (3) használtautó (112) használt autó (112) használt autós tippek (3) használt autós trükkök (3) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid (2) használt hibrid autó (3) használt hibrid autó vásárlás (2) hasznos (160) Herczig Norbert (2) hibrid autó (3) hibrid autók (2) hibrid autók árai (2) hibrid autó akkumulátor élettartama (2) hibrid autó eladó (2) hibrid autó működése (2) hibrid jelentése (2) hibrid motor (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (3) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) karosszéria (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (3) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (101) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (8) nepper (7) nepper bilincsben (2) nepper trükkök (3) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (6) opel astra (2) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Pirelli (2) Platán Autóház (2) plug-in hibrid (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (20) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) téligumi (2) téli vezetéstechnika (2) tippek (2) tisztán elektromos (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (41) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) zöld rendszám (2) Címkefelhő