A nyugat-német Wartburg: Auto Union DKW 1000 Coupé

2017. 10. 30.

auto1.OK

Milyen szép, egymásba fonódó négy karika látszik az 1960-ban készült Auto Union elején és csomagtérfedelén. Olyan, mint ma az Audié. Az 1958-1965 között gyártott Auto Union DKW 1000 Coupé orrában a háború előtt kifejlesztett háromhengeres, kétütemű motor az első kerekeket hajtotta, a négyfokozatú váltó a kormányon volt, tisztára, mint egy Wartburg. Csak hát a kelet-német cég a DKW fronthatási és motorépítési fejlesztéseit használta, és nem is fejlesztettek rajta.                             

De nézzük a történet elejét, mert a négy karikának történelme van: a négy karika ugyanis az egység jelképe.

Az az Audi, DKW, Horch és Wanderer márkákat tömörítő Auto Union AG 1932-bentörtént megalakulásakor Németország második legnagyobb autógyártó konszernjévé lépett elő. Az említett márkaneveket egyaránt megtartották, de az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. A konszernen belül a négy márka más-más, speciális piaci szegmenshez kapcsolódott: DKW – motorkerékpárok és kisautók; Wanderer – középkategóriájú személyautók; Audi – a felső középkategória modelljei; Horch – a felsőkategória luxusautói. A fiatal vállalat ismertségének növelését célozva 1934-ben az autósport királykategóriájába, a Grand Prix futamok világába is belépett, s az elkövetkező évek során az Auto Union „Ezüstnyilai“ számos győzelmet, bajnoki címet és világrekordot hódítottak el a nemzetközi versenypályákon.

auto4.OK

A második világháború után, a szovjet megszállási övezetben fekvő Auto Union AG gyárait 1945-ben kisajátították, a berendezéseket leszerelték, a vállalatot pedig 1948-ban törölték a chemnitzi cégnyilvántartásból. Az Auto Union vezetésének számos tagja még a háború végén Bajorországba távozott, ahol 1945 végén a régi helyőrségi város, Ingolstadt területén először egy Auto Union alkatrészeket forgalmazó lerakatot alapítottak. Ebből született meg 1949 szeptember 3-án az Auto Union GmbH formájában az új társaság, amely végül tovább örökítette a négykarikás járművek tradícióit.

auto5.OK

E négy karika jegyében eleinte a DKW bevált kétütemű motoros modelljei készültek, ezek az egyszerű felépítésű, robusztus és megbízható autók és motorkerékpárok illettek legjobban a háború utáni, nélkülözésekkel teli esztendők igényeihez. Az 1949 tavaszán rendezett Hannoveri Exportvásáron a DKW F 89 L kisáruszállító és a DKW RT 125 W motorkerékpárral jelentek meg, amelyek tulajdonképpen megalapozták az ingolstadti autógyártást. Ezzel párhuzamosan azonban már egy új DKW személyautó is készült, amelynek gyártása 1950 nyarán egy új düsseldorfi üzemben vette kezdetét.

auto6.OK

A Volkswagenwerk AG szervezésében 1969-ben egyesült az Auto Union GmbH és a neckarsulmi NSU Motorenwerke AG. Az új vállalat az Audi NSU Auto Union AG nevet kapta. Az Audi és NSU a legkülönfélébb motorokat és hajtásrendszereket felvonultató, széles modellpalettája nyomán 1971-ben új reklámszlogen született, amely egyfajta küldetésfilozófiaként a mai napig kíséri a márkát: „A haladás technikája“.

Ennek szellemében mutatkozott be 1972-ben az Audi 80 első generációja (B1-sorozat), amely számos műszaki újdonságával tűnt ki vetélytársai közül. Az első nemzedék modelljeiből összesen több mint egymillió darab készült.

A Das WeltAuto használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr4913503117

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (31) autó (17) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (6) Bogár (7) CASCO (6) cikk (17) cikkek (452) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (7) elektromos autó (19) elektromos autózás (8) Ford (7) garancia (9) Golf (6) hasznalt (5) Használtautó (7) használtautó (125) használtautó budapest (6) használtautó garancia (6) használtautó garanciával budapesten (6) használtautó garancia biztosítás (6) használtautó import (5) használtautó kereskedések (6) használtautó vásárlás (6) használtautó vásárlás garancia (6) használt autó (126) használt autók olcsón (6) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (6) használt autós tippek (9) használt autós trükkök (7) használt autó biztoskézből (5) használt autó import (7) használt autó vásárlás (6) használt autó vásárlási tanácsok (7) használt autó vásárlási tipp (6) hasznos (187) hirek (134) idős autó (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (121) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (8) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Porsche (8) SEAT (12) Skoda (28) Skoda Auto (6) SUV (8) technológia (13) törésteszt (5) tudta (9) újautó (10) videok (31) Volkswagen (54) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő