Genfben mutatkozott be a Cupra

2018. 03. 07.

cupra_ateca002_hq_v.jpg

Néhány éve – mind a stílust, mind műszaki tartalmat, mind az értékesítést tekintve – erőteljesen jön föl a SEAT, és az eredményeket meglovagolva úgy döntött: lesz egy almárkája, a Cupra, amelynek első modellje, a CUPRA Ateca már ugrásra készen várja a piacot.

Cupra Ateca. Még ízlelgetni kell a nevet, annyira új. De a SEAT abból indult ki, hogy ha már ennyire tartós a tavalyi genfi szalonon bemutatott Leon Cupra, a márka mindeddig legnagyobb teljesítményű autója iránti lelkesedés, az eredetileg bizonyos modellek sportváltozataként indult Cupra legyen külön márka. Egy olyan név, amihez egyaránt kapcsolódik az egyediség, a kifinomultság és a teljesítmény. Mivel a SEAT az egyik leggyorsabban növekvő márka Európában, jó helyzetben van a Cupra beindításához. Mindezen túl a Cupra átfogja majd az egész motorsport- és versenyrészleget, azt a területet, ami eddig a SEAT Sport keretein belül működött, így most ez a részleg is közvetlenül az új márkához tartozik majd.

cupra_ateca004_hq_v.jpg

Az új Cupra Ateca TSI motorja révén csupán 5,4 másodperc alatt gyorsul fel százra, a maximális sebessége pedig 245 km/óra.Ez a 300 lóerős (221 kW) motor műszaki szempontból egyik legfejlettebb a piacon. Amellett, hogy ellátták az újonnan tervezett Otto részecske szűrő rendszerrel, hogy teljesítse a kibocsátásról szóló legújabb törvényi előírásokat, jellegzetesen sportos hangjával is kitűnik a tömegből. A motort a nemrégiben kifejlesztett hétsebességes, közvetlen kapcsolású sebességváltóval is felszerelték annak érdekében, hogy a sportosabb, simább és gyorsabb sebességváltást kínálja.

Ikonikus és erős karakterével a Cupra Ateca olyan nagy teljesítményű SUV, amivel egyaránt el lehet vinni a gyerekeket az iskolába, mehetünk vele vásárolni, vagy sok bőrönddel is nagy távolságra utazni. A kocsi ugyanis a tökéletesen elegáns és dinamikus formát társítja a tágas belső térrel és a nagy csomagtartóval.

cupra_ateca005_hq_v.jpg

„A Cupra Ateca egyetlen más márkával sem összehasonlítható variálhatóságot nyújt. Ez az autó a szegmensében talán egyedülálló modell, a 300 lóerővel, a 4Drive összkerékhajtással, és az új, hét sebességes, közvetlen kapcsolású sebességváltóval (DSG). Ez a legjobb példa a sportosság, a vezetési élmény, valamint a mindennapos használat egyensúlyának megteremtésére” – mondta Matthias Rabe, a SEAT kutatásért és fejlesztéséért felelős végrehajtó alelnöke.

A Cupra Atecát 4Drive összkerék hajtási rendszerrel látták el, ami az egyik legbiztonságosabb, és legfejlettebb összkerék hajtás a világon. A 4Drive rendszer valós időben elemzi az útviszonyokat, beleértve a gépkocsi és minden egyes kerék sebességét, a kormánykerék pozícióját és a vezetési stílust annak érdekében, hogy minden pillanatban gyorsan és hatékonyan adja át az erőt a megfelelő kerekeknek.

cupra_ateca006_hq_v.jpg

A 4Drive rendszert arra optimalizálták, hogy minden vezetési módban működhessen: normál, sportos, egyéni, havas terep és természetesen „Cupra” vezetési módban. Amikor a „Cupra” vezetési módot választjuk, akkor a motor azonnal jellegzetes hanggal reagál, és az adaptív felfüggesztés (Dynamic Chassis Control) a gépkocsi sportosabb menet-funkciójára állítja be magát. Ez egyébként éppúgy az alapfelszereltséghez tartozik, mint egyebek között a digitális műszerfal és a parkoló asszisztens.

A leültetett felfüggesztése és az alacsony súlypontja révén a CUPRA Ateca tökéletesen vegyíti a hatékonyságot a gyors és pontos kormányzással, így kivételesen dinamikus úttartást, és a fantasztikus vezetési élményt kínál.

A Das WeltAuto SEAT kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr1313716264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (40) autó (21) autóimport (5) autóverseny (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (12) benzines autó (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (5) Bogár (7) Caddy (5) CASCO (7) cikk (18) cikkek (525) családi autó (6) csalás (5) Das WeltAuto (98) dízel (11) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos Audi (5) elektromos autó (31) elektromos autózás (13) elektromos motor (8) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (7) Ford (10) garancia (9) Golf (8) gumiabroncs (7) gumicsere (5) hasznalt (6) használtautó (131) Használtautó (11) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (133) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (212) hirek (161) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (9) importautó (5) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (143) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (11) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (18) Skoda (34) Skoda Auto (8) SUV (15) suv autó (5) Suzuki (5) technológia (13) téligumi (6) törésteszt (11) tudta (9) újautó (15) új autó (8) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (6) videok (32) Volkswagen (75) Volkswagen-csoport (10) Címkefelhő