Kombi vagy SUV?

2018. 08. 17.

kombi_kutya_v.jpg

Sok vásárló bizonytalan a kocsiválasztás során, és a következő kérdésen töprengenek: SUV vagy kombi legyen a következő autója?. Mindkettőnek megvan a maga előnye, de a világpiac legkelendőbb kategóriája vitathatatlanul a SUV.

Kezdetben – a SUV autók, valamint az egyterűek előtt – a kombi autó volt az egyetlen nagy befogadó képességű gépjármű. Mindenféle méretkategóriában kínálták: még a FIAT 500-nak és a Steyr Puchnak is volt kombi változata. Aki ilyenből egy Trabant kombiba ült át, úgy érezte, tágas, mint egy amerikai station wagon. Kombit vettek a kempingezés szerelmesei, a kutyabarátok, valamint – a rendszerváltás előtt – a kisiparosok. De Nyugat-Európában már akkor is sok üzletember vásárolt ilyet, ha másért nem, hát azért, mert több golftáska is elfért a puttonyban. Noha a divat a SUV-oknak kedvez, ne írjuk le a kombit, mert továbbra is megvan a vevőköre. Harry herceg például egy Audi RS Avanttal vitte tavaly májusban mennyasszonyát, Meghan Markle-t egy esküvői fogadásra.

Ha pedig egy kombit egy azonos kategóriájú SUV-val hasonlítunk össze, egyforma a befogadóképességük, viszont a kombi légellenállása jóval kisebb, és olcsóbb hozzá a gumigarnitúra, hiszen kisebb átmérőjű kerekeken jár, mint az aszfaltterepjárók.

A piac sztárja

Ugyanakkor a SUV kategória megállíthatatlanul tör előre a világszerte. Májusban 34 százalékra emelkedett az Európai Unióban a SUV-ok piaci részesedése, a világpiacon pedig az első négy hónapban 34,2 százalékos részesedést értek el 9,86 millió darabbal. A JATO adatai szerint a második és harmadik legkelendőbb a kompakt és a szubkompakt kategória volt 4,66, valamint 3,48 milliós darabszámmal.

Az ok világos: a magasan ülő sofőr jobban belátja a forgalmat, mint egy „földszintes” autóban, ami közlekedésbiztonsági szempontból korántsem mellékes. Ráadásul a SUV-ok további előnye, hogy nagyobb átmérőjű kerekei jobban veszik a kátyúk ütését, kisebb a felnik és az abroncsok sérülésének esélye, arról nem is beszélve, hogy a nagyobb szabadmagasság révén kevesebb az esélye, hogy felakad az alja valahol, így javítva a vezetési élményt.

rancho.jpg

A SUV jelentése Sport Utility Vechicle, de aszfalt terepjárónak is hívják őket, mert sokuk nem összkerekes, hanem csak fronthajtású. Ilyen volt a legelső is, az 1977-ben a (francia) Simca színeiben megjelent Rancho. A kocsi azonban nem volt kelendő, hiszen 1984 végéig összesen 58 ezer kelt el belőle. Lehet, hogy megelőzte a korát, de az is lehet, hogy a gyakori tulajdonosváltás ártott a modellnek, amely Simcaként kezdte, aztán Matra-Simca, majd Talbot-Matra lett.

 A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

­

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr3814185469

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (32) autó (17) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (6) BMW (5) Bogár (7) CASCO (6) cikk (17) cikkek (461) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (7) elektromos autó (22) elektromos autózás (10) elektromos motor (5) elektromos Volkswagen (5) Ford (8) garancia (9) Golf (6) hasznalt (5) használtautó (127) Használtautó (9) használtautó budapest (7) használtautó garancia (8) használtautó garanciával (5) használtautó garanciával budapesten (7) használtautó garancia biztosítás (8) használtautó import (6) használtautó kereskedések (8) használtautó vásárlás (8) használtautó vásárlás garancia (8) használt autó (128) használt autók olcsón (7) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (7) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó import (8) használt autó importálás (5) használt autó vásárlás (7) használt autó vásárlási tanácsok (8) használt autó vásárlási tipp (7) hasznos (189) hirek (138) idős autó (5) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (124) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Porsche (9) SEAT (13) Skoda (29) Skoda Auto (6) SUV (8) technológia (13) törésteszt (7) tudta (9) újautó (10) videok (31) Volkswagen (58) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő