Az autó hány éves koráig érdemes Cascót kötni?

2018. 10. 05.

baleset_casco_biztositas.jpg

Szakértők szerint ez nem annyira a jármű életkorától, mint inkább aktuális értékétől függhet, vagy például attól, hogy a későbbi eladásra számítva folyamatosan szakszervizben javíttatjuk-e a kocsinkat és vezetjük-e a szervizkönyvet. A casco és a gépkocsi dokumentálható élettörténete ugyanis értéknövelő tényező

A tapasztalatok szerint azonban az autótulajdonosok a garanciális időszak lejárta után már nem nagyon hosszabbítják meg a cascót. Így például a tavalyi adatok szerint 853 270 magyar autó rendelkezett casco biztosítással. Ugyancsak az elmúlt évben a szerződésekre kifizetett átlagos kárnagyság meghaladta a 310 ezer forintot.

Az önkéntes és a kötelező

Érdekes módon, a biztosítók tapasztalatai szerint nincs mindenki tisztában azzal, hogy mi a különbség a casco és a kgfb között – sokak számára mindkettő csak autó biztosítás.

A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás, ahogy a neve is mutatja, kötelező biztosítás, a casco pedig önkéntesen, választhatóan köthető meg. A casco a saját autónkban keletkezett károk megtérítését vállalja, míg a kgfb – helyettünk – annak a kárát téríti meg, akinek mi okozunk kárt. Ebből eredően a kgfb alapján akkor fizet a biztosító, ha egyértelműen mi voltunk a hibásak, míg a casco esetében mindegy, hogy ki volt a hibás.

Míg kgfb-ből gyakorlatilag csak egyfajta szerződés van, viszont a casco-család sokkal szerteágazóbb. Így a teljeskörű cascón kívül lehetséges csak törés-cascót, vagy csak lopás-cascót kötni, és így a díj is sokkal kedvezőbb lehet. Azonban, ahogy a törés-casco nem fizet lopási károkra, úgy a lopás-casco sem a töréskárokra – a döntés viszont mindig az ügyfélé.

Így alakítják ki a kötelező díjait

A MABISZ-tól kapott tájékoztatás szerint az úgynevezett kampányidőszakban, tavaly november 1-től december elsejéig csak a gépjárművek mintegy egyharmadánál kellett megújítaniakötelező gépjármű-felelősségbiztosítást, és csupán minden tizedik tulajdonos váltott biztosítót. A kgfb-díjakat a piacon versengő tizennégy társaság a saját üzleti stratégiája szerint állapítja meg, alapvetően a kárráfordításuk figyelembe vételével. Mivel az utóbbi években jelentősen emelkednek a szervizköltségek, valamint az alkatrész és munkadíjak, illetve a személyi sérülésekkel járó balesetek kifizetési összegei is, a kgfb-díjak értelemszerűen ehhez igazodnak.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7714253771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (4) akkumulátor (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (17) Audi A6 (2) autó (13) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (362) Corrado (2) csalás (3) CUPRA (2) Cupra (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (7) eredetiségvizsgálat (3) Fabia (2) Ford (4) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (101) használt autó (101) használt autós tippek (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) hasznos (142) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (110) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (2) illegális szoftver (3) import (7) Istenes László (5) JAF (2) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (98) kis színes (4) Lada (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (6) nepper (4) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (3) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (18) Skoda Auto (4) start-stop (2) SUV (6) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (8) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (2) videok (31) Volkswagen (37) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) Címkefelhő