Magyar alkatrészek sokasága az e-tronban

2018. 10. 17.

e-tron5_m.jpg

Nyáron jött a hír, hogy megkezdődött az elektromos Audi motorok sorozatgyártása Győrben, vagyis Magyarországon készül az egyébként Brüsszelben összeszerelt Audi e-tron motorja. Maga a brüsszeli sorozatgyártás szeptember elején indult, de október elejére már meghaladta a 15 ezret az előrendelések száma. Nem kis szám ez, de hát a piac úgy látszik már nagyon várta az első elektromos Audit.

audi_hungaria_e_motor_gyartas.jpg

És ha már szó esett Győrről, érdemes kitérni arra, hogy az e-motorhoz közvetlenül három magyar magyarországi cég szállít alkatrészeket, míg Brüsszelbe 26 hazai vállalat termékei kerülnek. Így az Audi e-tronhoz magyar szakemberek gyártják többek között a féltengelyeket (Linamar Hungary Zrt., Orosháza), a hangszórókat (Magyar Hangszóró Rendszerek Kft., Székesfehérvár), az antennákat és erősítőket, de az olyan létfontosságú részegységek is hazánkban készülnek, mint az akkumulátor management (Continental Automotive Hungary, Veszprém) vagy a hatvani Robert Bosch Elektronikai Kft. radarszenzora.

Nagy autó, nagy hatótáv

A 490 centi hosszú, 193,5 széles, és 161,6 centiméter magas Audi e-tron akár öt személy és csomagjaik számára is kényelmes helyet kínál 2928 milliméteres tengelytávja révén. Csomagtartója 660 literes teljes térfogatával az elektromos SUV-modell kiválóan alkalmas a hosszú utazásokra.

etron-extreme--infotainment_m.jpg

A sebesség és a vezetési stílus függvényében akár 76 milliméterrel is változtatható a karosszéria talajtól mért magassága. A kocsi lesüllyesztése mindenekelőtt a hosszú túrák során javítja nagyban a légáramlási viszonyokat, így segítve elő a tekintélyes, több mint 400 kilométeres átlagos hatótávot. Az „offroad” állásban ezzel szemben a műutaktól távoli közlekedéshez alkalmazkodik az Audi e-tron, karosszériája normál pozíciójához képest 35 milliméterrel növelve meg szabadmagasságát. Ha a vezető a képünk jobb oldalán látható „Raise” állást választja, a karosszéria további 15 milliméterrel emelkedik feljebb.

e-tron1_m.jpg

Két elektromos motorja 300 kW rendszerteljesítménnyel és akár 660 newtonméter rendszer-forgatónyomatékkal gyorsíthatja a nagyméretű SUV-modellt, amely így álló helyzetből kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 200 kilométer/óra. Elinduláskor – például közlekedési lámpánál – a menetteljesítmények igazán mély benyomást keltenek, a maximális forgatónyomaték ugyanis már 250 ezredmásodperc alatt rendelkezésre áll és a sportkocsikat idéző vonóerőt biztosít.

 A Das WeltAuto Audi kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr7514310217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő