„Így jártál” – mondta a nepper

2018. 10. 19.

auto_nepper.jpg

A fotó illusztráció.

Nem véletlenül óvjuk olvasóinkat használtpiacon alkalmazott trükköktől. Íme egy történet az átvert vásárlóról és a pimasz nepperről.

Nemrégiben egy kisvállalkozó kinézett egy fiatal Škoda Octaviát egy debreceni használtautó-udvarban. Röviddel rá elindult egy hosszabb útra, de út közben leállt a motor, és többet nem akart beindulni. Autómentővel bevitték a három éves Octaviát egy közeli független szervizbe, ahol kiderült, nem bele való akkumulátor. A kocsi ugyanis start-stop rendszerű, ám ahhoz különleges akku kell. Amikor a pórul járt emberünk felhívta a kereskedést, azt mondták neki: „így jártál”.

Mivel haza akart jutni, a vállalkozó, vett egy start-stophoz való akkumulátort.

Ezután az üzemanyag szivattyúval is gond lett, ki kellene cserélni, ám a Németországban forgalomba helyezett autókra nem négy év a garancia, mint nálunk, hanem csak kettő. Ráadásul a garancia feltétele a vezetett szervizkönyv…

De nem csak a fentiekkel járt rosszul a vevő, hiszen már a próbaút során hallani lehetett valami fura hangot az első kerekek felől. A kereskedő legyintett, hogy ez azért van, mert az autón négy évszakos gumik vannak. Persze nem az volt rajta, hanem egy nyári szett, de a jobb első gumi láthatóan rendellenesen kopott, tehát valami komolyabb gond lehet a futóművel is.

Hogyan próbáljuk ki a start-stop rendszert?

És most néhány szó a start-stop rendszerről. Mivel ezek a rendszerek a fogyasztás és a környezetszennyezés mérséklését célozzák, a berendezés már néhány másodperces állás esetén leállítja a motort, amit persze az automatikus újraindítás követ. A hagyományos autókhoz képest tehát extrém igénybevételnek van kitéve az akkumulátor, ezért a start-stop rendszerű autókban különleges akkumulátort találunk.

A start-stopos autó vásárlása előtt mindenképpen meg kell vizsgálni, működik-e egyáltalán a berendezés. Ez nem is olyan egyszerű, mert ha csak egy feltétel hiányzik a működéséhez, akkor nem dolgozik a berendezés.

Tehát úgy próbáljuk ki a kocsit, hogy a motor már meleg, a klíma lehetőleg ki legyen kapcsolva, túl sok elektromos fogyasztó ne működjön egyidejűleg. Csak ezután induljunk el az autóval, és mintha megállnánk a piros lámpánál, váltót toljuk üresbe, és engedjük fel a tengelykapcsoló pedált. (Fontos tudni, ha valaki mindig egyesbe kapcsolva várja a zöldet, annak soha nem fog működni a start-stop.) Automata váltónál folyamatosan nyomni kell a féket, hogy stabilan álljon az autó. Ha a fentiek szerint járunk el, a start-stopnak rendesen le kell állítania a motort. Ha mégsem teszi, lehet, hogy az akkumulátorban kevés az energia.

 A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9114293775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő