Ezért ne rángasd a kormányt!

2018. 10. 31.

ferrari_m.png

Szeptember elején volt a Goodwood Revival Festival, ami arról nevezetes, hogy mindenféle veteránutóval benevezhetnek a tulajdonosok, aztán éles versenyben mérik össze tudásukat a különböző kategóriákban. Néha azonban kicsúszás a vége.

Attól még nem lesz valaki jó versenyző, hogy van egy több évtizedes, és méregdrága kocsija. Ezért pördült meg a hatos rajtszámú 1964-es Ferrari 250 GTO is.Amint a mellékelt videón látható, a 453-as rajtszámú Ferrari 500 TRC vezetőjének pedig még az se sikerült, hogy a bukótérben egyenesbe hozza a belengetett autót, így a gumifal lett a végállomás.

Nézzük meg alaposan, mi történik a 22. másodperctől. A kanyarban enyhén kicsúszik a kocsi, amitől a megriadt tulaj hirtelen jobbra rántja a kormányt, ahelyett, hogy kicsit visszavenné a gázt, majd néhány méter után, szép finoman visszahozná az aszfaltra. A versenyző ugyan visszajött a pályára, de megint korrigálnia kellett, és ezúttal is túl erősen rántotta vissza a kormányt, ami megint csak riadalmat és további rángatásokat okozott.

Mit tegyünk, és mit ne

Mindezt azért mutattuk meg, mert közeleg a tél, és a nyálkás aszfalton a téli gumi sem tud csodát művelni. Tehát a hideg és gyakran nedves útfelületen (pláne ha havazik!) mindent finoman csináljunk. Pontosabban, minél síkosabb az út, annál finomabban kezeljük a kormányt és a féket, nagy követési távolságot tartsunk, és főleg eleinte, amíg hozzá nem szokunk a megváltozott viszonyokhoz, lassan menjünk bele a kanyarokba.

Ne feledjük: még a téli gumi is megcsúszhat, mert a puha keverékből készült futófelületen ugyan okosan tervezett lamellái vannak, de azok nem tapadókorongok. Olyat csak a gekkók talpán találunk.

Sokszor láthatunk olyasmit, mint a videónkon: a kocsi orra elindul balra, a vezető ijedten jobbra ránt, aztán megint balra és egyre nagyobbat leng az autó. A végeredmény pördülés lesz. Ha a kocsi ilyet csinál, vagy megcsúszik, netán pördül, sose rángassuk erővel a kormányt, hanem inkább hagyjuk kipörögni a kormánykereket, és finoman lassítsunk. Az autó ugyanis egyenesen óhajt menni, és a helyes futóműbeállítás még segít is, hogy visszanyerjük a kontrollt. (Ezért érdemes időről-időre a márkaszervizben ellenőriztetni a futómű beállítást.)

És jegyezzük meg az örök tanulságot: sose menj gyorsabban, mint ahogy tudsz!

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8614325575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) Cupra (3) CUPRA (2) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő