Ezért fontos mi van a fényezés alatt

2018. 11. 05.

euro_ncap_2018_touareg_m.jpg

Az autóipar megszületése óta folyamatosan fejlődik. A fejlődés azonban nem korlátozódik a motorok vagy a vezetést támogató berendezések körére, hanem fejlődik a „vas” is: a karosszéria-építés szintén új úton halad.

Régen elmúlt az az idő, amikor egy alvázra jó vastag lemezből préselt karosszériát raktak. A változás oka egyrészt a tömeg csökkentése, valamint az ütközésbiztonság növelése volt, így előtérbe került a metallurgia tudománya. Technológiai és közlekedésbiztonsági szempontból óriási előrelépést jelent a hidegen és melegen hengerelt, változó falvastagságú acélok alkalmazása, valamint az acél-alumínium komponensek széleskörű alkalmazása.

A kombinált karosszériastruktúrák megjelenése óta már nem csak a nagy szilárdságú acélok alkalmazására támaszkodhat az autóipar, és ennek egyik legfrissebb példája az új Volkswagen Touareg, amely 5 csillagos minősítást kapott az Euro NCAP idei töréstesztjén. A Touareg karosszériájának felét ugyanis alumíniumalkatrészek teszik ki, ugyanakkor a nagy szilárdságú acélok széleskörű alkalmazása tovább erősíti a karosszériát. Ezáltal könnyebbé vált a jármű, miközben jelentősen nőtt a karosszériaelemek szilárdsága.

euro_ncap_2018_vw_touareg_m.jpg

Robbanásveszélyes alumíniumpor

„A nagyszilárdságú acél és az alumínium megfelelő kombinációja adja azt a hihetetlenül szilárd és könnyű struktúrát, amely az EuroNCAP teszteken kiváló, 5 csillagos minősítést eredményez. Azonban nem elegendő megfelelő technológiával és jó minőségben gyártani ezeket a karosszériákat, hanem az ilyen autók javításához különleges szakismeret és technológia alkalmazása szükséges” – mutat rá Kiss Pál, a Porsche Hungaria szervizértékesítési igazgatója.

A speciális karosszériaelemek javításához ugyanis nem lehet csak úgy, hályogkovács módjára nekifogni, mert az alumínium csiszolása során keletkező finom por a levegővel és acélporral keveredve robbanóképes elegyet alkothat. Legalább ekkora figyelmet kíván az acél-alumíniumkötések kialakítása is, mert korrózió alakulhat ki a kétféle fém nem megfelelő rögzítése miatt. "Ezért – hangsúlyozza Kiss Pál – az ilyen karosszériák javításához különleges felkészültségre és technológiára van szükség, így kifejezetten ajánlott valamelyik márkaszervizben elvégeztetni a szükséges beavatkozásokat."

A Volkswagen-konszern az első alumínium karosszériás Audi A8 gyártásának megindítása óta eltelt két évtized alatt nem csupán az alumínium karosszériás járművek sorozatgyártásával kapcsolatos technológiai tudásra tett szert, hanem a megfelelő javítási technológia és szakértelem is elterjedt a márkaszerviz-hálózatban.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr5814333769

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

4Motion (2) adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) akkumulátor (2) alvázszám lekérdezés (2) Amarok (2) Arona (2) asszisztens rendszer (9) Ateca (2) átverés (17) Audi (18) Audi A6 (3) autó (13) autóbontó (2) autóimport (4) autólopás (2) automata váltó (2) autónepper (2) autós nyaralás (2) autóverseny (2) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (2) autó import (2) baleset (4) Bentley (2) biztosítás (4) BMW (2) Bogár (4) bontott alkatrész (2) Bora (2) Bosch (2) Budapest (3) California (3) CASCO (6) cikk (17) cikkek (375) Corrado (2) csalás (4) csalók (2) CUPRA (2) Cupra (3) Das WeltAuto (91) Debrecen (3) Debrecen Autó (2) dízel (9) dízel motor (9) Ducati (2) Duna Autó (2) e-tron (4) elektromos autó (8) eredetiségvizsgálat (3) ezeket az autókat veszik a magyarok (2) Fabia (2) Ford (6) Frank György (3) garancia (9) garanciális használtautó (3) garanciális használt autó (3) Genf (2) gépjármű nyilvántartás adatbázis (2) Golf (5) Győr (2) hasznalt (3) használtautó (106) használt autó (107) használt autós tippek (2) használt autós trükkök (2) használt autó vásárlási tanácsok (2) használt hibrid autó (2) hasznos (151) Herczig Norbert (2) hibrid autó (2) hirek (114) hogyan vegyünk használt autót (2) Hungaroring (3) I.D. R Pikes Peak (3) idős autó (3) idős használt (2) idős használt autó (2) így vegyünk használt autót (2) illegális szerviz (3) illegális szoftver (4) import (8) Istenes László (5) JAF (3) Jetta (2) jogi tanács (8) kabrió (2) karambol (3) Karoq (2) kárrendezés (2) KEKKH (3) keveset futott (2) KGFB (3) kilométeróra (4) kilométeróra tekerés (7) kisszines (99) kis színes (4) Lada (2) legnépszerűbb használt autó (2) Leon (2) Lupo (2) luxus autó (2) márkakereskedés (10) márkaszerviz (12) megbízható használt autó (2) Miklós Edit (2) minőségi használt autó (3) Nagykanizsa (2) NAV (7) nepper (5) nepper trükkök (2) NOx (2) nyaralás (2) nyárigumi (2) Octavia (3) Opel (5) Passat (2) piaci statisztika (7) Pikes Peak (5) Platán Autóház (2) Polo (3) Porsche (4) Porsche Hungaria (2) Quattro (2) rendszám lekérdezés (2) Scirocco (2) SEAT (9) (2) Skoda (19) Skoda Auto (4) start-stop (2) sufni szerviz (2) SUV (6) Suzuki (3) szerviz (2) szponzoráció (4) T-Roc (2) T-rock (2) tanulmányautó (2) TDI (2) technológia (13) tippek (2) törésteszt (2) Transporter (3) tsi motor (3) tsi motor működése (2) tudta (9) újautó (9) új autó (2) új autó eladás (2) utángyártott alkatrész (2) Vento (2) versenyautó (3) versenysport (2) Vesta (2) vezetéstechnika (3) videok (31) Volkswagen (40) Volkswagen-csoport (4) Volkswagen-találkozó (3) webes ügysegéd (2) Címkefelhő