Síelni megyünk

2019. 01. 11.

holanc_m.jpg

Március végéig tart az igazi síszezon az Alpokban és a Tátrában, mivel ilyenkor már hosszabbak a nappalok, de még nem kezdődik az olvadás. A magasabban lévő pályák és az alpesi gleccserek még március végén is igen kiválóan síelhetők. Azonban odáig el is kell jutni, és a hegyekben bármikor jöhet egy nagy havazás.

Szögezzük le: nem elég a téli gumi ott, ahol kemény havazás várható, ezért hólánc nélkül el se induljunk. Azonban arra ügyeljünk, hogy a gumiméretnek megfelelő hóláncot vásároljunk. A hólánc csomagolásán minden esetben feltüntetik, milyen méretekre való. Azt is érdemes tudni, hogy bár a létra mintázatú láncokat már nemigen forgalmazzák, de semmiképpen se vegyünk ilyet, hanem az ipszilon, vagy főleg a rombusz mintát válasszuk, majd egy kicsit gyakoroljuk a felszerelését, mert nincs annál rosszabb, mint szakadó hóban tanulmányozni a használati útmutatót.

A hóláncot mindig a meghajtott kerékre szereljük fel, de ne felejtsük el levenni a dísztárcsát. Van olyan hólánc, ami megfeszíti magát, és van, amit a vezetőnek kell megfeszíteni a felszerelést követően 50-100 méter megtétele után. Ez azért fontos, mert ha nem feszítik meg rendesen, elszakad a lánc, és nagy eséllyel szétveri a fékcsövet, kárt tesz a sárvédőben, illetve megrongálja a karosszériát. Másrészt azt is gyakran elfelejtik, hogy hólánccal nem szabad 50 kilométeres sebességnél gyorsabban menni, és amint újra szilárd útfelületre hajtunk, vegyük le, mert a száraz aszfalton is simán elszakad.

És még valami: Ausztriában a téligumi november 1 és március 31 között mindenkinek – az átutazóknak is – kötelező. Egy közúti ellenőrzés során nagy összegű bírságba kerül a hólánc és a téli gumi hiánya. Emellett azt is súlyosan szankcionálják, ha dugó esetén az autópályán nem hagynak helyet a két sáv között a mentők és a katasztrófa-elhárító járművek számára.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2114552600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (32) autó (17) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (6) BMW (5) Bogár (7) CASCO (6) cikk (17) cikkek (461) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (7) elektromos autó (22) elektromos autózás (10) elektromos motor (5) elektromos Volkswagen (5) Ford (8) garancia (9) Golf (6) hasznalt (5) használtautó (127) Használtautó (9) használtautó budapest (7) használtautó garancia (8) használtautó garanciával (5) használtautó garanciával budapesten (7) használtautó garancia biztosítás (8) használtautó import (6) használtautó kereskedések (8) használtautó vásárlás (8) használtautó vásárlás garancia (8) használt autó (128) használt autók olcsón (7) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (7) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó import (8) használt autó importálás (5) használt autó vásárlás (7) használt autó vásárlási tanácsok (8) használt autó vásárlási tipp (7) hasznos (189) hirek (138) idős autó (5) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (124) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Porsche (9) SEAT (13) Skoda (29) Skoda Auto (6) SUV (8) technológia (13) törésteszt (7) tudta (9) újautó (10) videok (31) Volkswagen (58) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő