45 éve indult a Golf legendája

2019. 04. 29.

golf3_m.jpg

A farmotoros, léghűtéses Bogár után nagyot ugrott a Volkswagen, amikor 1974-ben bemutatta a fronthajtású Golfot. Azóta a hetedik generáció fut az utakon, a modell pedig éppúgy ikonná vált, mint elődje, a Bogár.

Vitathatatlan: Európa legsikeresebb modellje a Golf, bár a 45 évvel ezelőtti indulásakor még senki sem tudhatta, hogy a legendás Beetle utódja világszerte eléri a 35 millió darabos kiszállítást és napjainkban is tovább folytatja sikertörténetét olyan változatokkal együtt, mint az e-Golf, a Golf GTE vagy a Golf Sportsvan.

golf1_m.jpg

Mai szemmel nézve az első generáció meglehetősen kicsi volt, de a kasztni mérete ellenére már annak a csomagtartója 300 liternyi csomagnak biztosított helyet. Az 1,1 literes, négyhengeres motor 50, a 1,5 literes pedig 70 lóerős volt, és a teljesítmény 4 fokozatú váltón át jutott az első kerekekhez.

Az első darabokat augusztusban vehették át a boldog tulajdonosok, és nem kellett sokat várni, az első Golf GTI-re. Jóllehet napjaink autóhoz képest az a GTI gyengének és lomhának számít, de a maga idejében kiemelkedett a kínálatból, és létrehozott egy kategóriát, egy rajongói kört,valamint egy kultuszt. A GTI azt jelenti, Gran Turismo Injection, és miután 1975 őszén bemutatták a Frankfurti Autószalonon, hamar megtalálta hódolóinak körét. Pedig a 108 lovas, 1,6 literes motorja és négyfokozatú váltója révén a csúcssebesség alig érte el a 180-at, és 9 másodperc kellett, hogy felgyorsuljon százra.

Később 1,8 literes motort és ötfokozatú váltót kapott, és ez már megjelent a brit piacon is 1979-ben. Az első évben 1500 példány kelt el a szigetországban, ami egy ilyen rétegmodelltől negyven évvel ezelőtt igen szép eredménynek számított.

golf4_m.jpg

Az ikon nem öregszik

Hogy mennyire nem avul a Golf, jó példa a videónkon is látható második generációs kétajtós. Messziről méregetve talán csak a kerekek és a kipufogó látszik szokatlannak, azonban másról van szó. Egy világbajnokról, amely tavaly a maga kategóriájában azzal hódította el az elsőséget, hogy 8,47 másodperc alatt futotta a negyedmérföldet, és a célba 269 kilométeres sebességgel érkezett. A sofőr viszont csak akkor vette le a lábát a gázról, amikor már 300-nál járt a sebességmérő mutatója.

A kocsi karosszériája minden ízében eredeti, viszont a kétliteres, 16 szelepes motorját a harmadik generációs Golf GTI-től kölcsönözték. A motort aztán a német Boba Motoring addig piszkálgatta, turbózgatta, amíg 1233 lóerőt és 1094 newtonméteres forgatónyomatékot hozott ki belőle. A nyomaték rugalmasságról csak annyit, hogy a Ketteske a kétszázat 4,6 másodperc alatt éri el.

Hallgassuk csak, milyen hangon muzsikál ez az erőmű. A megszállottak fülének édesebb, mint a fülemüle hangja egy tavaszi éjszakán – ahogy azt Boccaccio mester írta a Dekameronban, de az ő idejében még nem termettek olyan remek dolgok, mint a VW Golf.

Ez alá a Golf alá persze tettek egy, szintén a Volkswagentől származó Haldex összkerékhajtást, ami hatgangos DSG váltón át kapja az erőt.

A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr514787664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (32) autó (17) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (6) BMW (5) Bogár (7) CASCO (6) cikk (17) cikkek (461) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (7) elektromos autó (22) elektromos autózás (10) elektromos motor (5) elektromos Volkswagen (5) Ford (8) garancia (9) Golf (6) hasznalt (5) használtautó (127) Használtautó (9) használtautó budapest (7) használtautó garancia (8) használtautó garanciával (5) használtautó garanciával budapesten (7) használtautó garancia biztosítás (8) használtautó import (6) használtautó kereskedések (8) használtautó vásárlás (8) használtautó vásárlás garancia (8) használt autó (128) használt autók olcsón (7) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (7) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó import (8) használt autó importálás (5) használt autó vásárlás (7) használt autó vásárlási tanácsok (8) használt autó vásárlási tipp (7) hasznos (189) hirek (138) idős autó (5) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (124) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Porsche (9) SEAT (13) Skoda (29) Skoda Auto (6) SUV (8) technológia (13) törésteszt (7) tudta (9) újautó (10) videok (31) Volkswagen (58) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő