Amatőrök „töréstesztje” a Nürburgringen

2019. 05. 01.

vw_id1_m.jpg

Emlékezetes, hogy tavaly nyáron megdöntötte az elektromos autók a Pikes Peak pályacsúcsát a Volkswagen I.D. R, amellyel idén új rekord felállítását tervezik a Nürburgring-Nordschleifén. Ott, ahol sok amatőr is kipróbálhatja, mit tud a verda, ám az igyekezetnek gyakran súlyos töréskár a vége.

A Volkswagen Motorsport csapata intenzíven dolgozik a tisztán elektromos hajtású versenyautó folyamatos fejlesztésén. "A munka két módon folyik: egyrészt meg kell találni az optimális tömegű akkumulátort, hogy ne cipeljen felesleges súlyt a 680 lóerős autó, viszont legyen annyi energiája, hogy a célt még a legnagyobb sebességgel lépje át. Ehhez persze a hajtástechnika és az akkumulátorkezelés folyamatos fejlesztésére kell koncentrálni" – magyarázta François-Xavier Demaison, a Volkswagen Motorsport műszaki igazgatója.

vw_id2_m.jpg

A fejlesztők másik feladata a karosszéria módosítása, hiszen "odaát", Coloradóban az autók a 2682 méteren lévő rajttól a 4302 méter magasságban lévő célig futnak, ezért az ID.R nagy hátsó szárnyat kapott, hogy a lehető legnagyobb leszorítóerőt hozza létre. A Nürburgringen viszont jóval sűrűbb a levegő, tehát alaposan oda kell figyelni minden kis légörvényre – amint az a videónkon is látható 1:10-től.

A Ring északi hurka, a Nordschleife egyébként a világ legnehezebb pályája, ezért is kedvelik a gumi- és autógyártók. A 20,832 kilométer hosszú pályaszakaszon rendezett versenyeket a rövid egyenesek, gyors kanyarok és nagy szintkülönbségek teszik változatossá és nehézzé, ezért tökéletes kísérleti terep az új technológiák kipróbálása számára is.

Az április végén a Nordschleifén futott első tesztkörök bíztatóak, de addig is, amíg a kocsi végleg elkészül, szórakozzunk ezzel a videóval. Sokat lehet tanulni abból, ahogy a lelkes amatőrök összetörik az autóikat.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6714802492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (33) autó (17) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (7) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (17) cikkek (465) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (22) elektromos autózás (10) elektromos motor (5) elektromos Volkswagen (5) Ford (8) garancia (9) Golf (6) hasznalt (5) használtautó (127) Használtautó (9) használtautó budapest (7) használtautó garancia (8) használtautó garanciával (5) használtautó garanciával budapesten (7) használtautó garancia biztosítás (8) használtautó import (6) használtautó kereskedések (8) használtautó vásárlás (8) használtautó vásárlás garancia (8) használt autó (128) használt autók olcsón (7) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (7) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó import (8) használt autó importálás (5) használt autó vásárlás (7) használt autó vásárlási tanácsok (8) használt autó vásárlási tipp (7) hasznos (192) hirek (139) idős autó (5) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (124) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (6) Porsche (9) SEAT (13) Skoda (29) Skoda Auto (6) SUV (8) technológia (13) törésteszt (7) tudta (9) újautó (10) videok (31) Volkswagen (59) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő