Škoda Superb 1948

2019. 07. 01.

skoda_superb_ohv_1948-2_m.jpg

Idén 85 éve, hogy a Škoda a legkiválóbb modelljeit Superb név alatt kezdte forgalmazni. A latin eredetű szó ugyanis azt jelenti, hogy kiváló, fenséges, vagyis, hogy a legszuperebb.

Csupán 158 darab készült ebből a zsemleszínű csodából 1946 és 1949 között, amelyek egyike most – három évig tartó felújítás után – a Škoda Múzeum egyik sztárja. De menjünk csak vissza a Superb modellcsalád indulásához.

skoda_superb_ohv_1948-3_m.jpg

A Škoda 1934-ben adta először a Superb nevet a 640-es modelljének, ezzel is jelezve, hogy a maga nemében kiválót alkotott. Kiváló is volt, hiszen már akkor hidraulikus fékekkel és független felfüggesztéssel és látták el. Gondoljunk csak arra, hogy négy évtizeddel később a legendás Pontiac Trans Am Firebird ehhez képest műszaki kőkorszak volt, hiszen amikor Smokey üldözte az ilyennel menekülő Banditát (Burt Reynolds), a szemre szép kupé laprugóin úgy vette be a kanyarokat, mint egy rosszul karbantartott teherkocsi.

skoda_superb_ohv_1948-5_m.jpg

Az ősi 640 Superbet 1938-ban követte a képeinken is látható fekete Superb 3000, amelynek 3137 köbcentis soros hathengerese 85 lovas volt, ehhez viszont bődületes forgatónyomaték járult. Később ellátták egy V-nyolcassal is, ami a maga korában nagyon dinamikussá tette az 5,2 méter hosszú és 3,3 méteres tengelytávval rendelkező luxusautót, amely még jobbkormányos volt.

Ehhez képest a frissen felújított 1948-as zsemleszínű Superb valóságos bálna, és sokkal magasabb is, mint a mai Superbek. A gyári közlemény nem árul el részleteket a műszaki adatokról, csak annyit tudni, hogy a Zsemle húsz évig Karlovy Varyban szolgált céges autóként.

A Das WeltAuto Škoda kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8114922678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (17) Audi (33) autó (18) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) baleset (7) biztosítás (7) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (17) cikkek (474) Das WeltAuto (97) dízel (10) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (23) elektromos autózás (11) elektromos motor (5) elektromos Volkswagen (6) Ford (8) garancia (9) Golf (6) hasznalt (6) használtautó (128) Használtautó (9) használtautó ár (5) használtautó budapest (8) használtautó garancia (9) használtautó garanciával (6) használtautó garanciával budapesten (8) használtautó garancia biztosítás (9) használtautó import (6) használtautó kereskedések (9) használtautó vásárlás (9) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (130) használt autók olcsón (7) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (7) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó import (8) használt autó importálás (5) használt autó vásárlás (7) használt autó vásárlási tanácsok (8) használt autó vásárlási tipp (7) hasznos (194) hirek (141) idős autó (6) illegális szoftver (5) import (8) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (5) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (129) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (9) nepper (8) Opel (8) piaci statisztika (7) Pikes Peak (7) Porsche (9) SEAT (15) Skoda (32) Skoda Auto (8) SUV (8) technológia (13) törésteszt (8) tudta (9) újautó (12) új autó (6) versenyautó (6) versenysport (5) videok (31) Volkswagen (62) Volkswagen-csoport (8) Címkefelhő