Hatalmasat nőtt a finn használtkocsi import: Túl magas a modern modellek adója

2019. 09. 25.

finn.jpg

Az elmúlt év végén 2,720 millió személyautó közlekedett az 5,5 milliós Finnország útjain, átlagos koruk 12,1 év volt. A finnek ugyanakkor jobban szeretnek használt kocsit vásárolni – írja az yle.fi portál, hozzátéve, hogy a használtimport 21 százalékkal 20 ezer darab fölé bővült az első félév során. Összehasonlításul: nálunk 0,1 százalékkal 79 150-ra emelkedett a használtimport darabszáma június végéig.

Más különbség is van a finn és a magyar használtpiac között. Amíg a finnek főként Svédországból és Németországból származó autóik átlagos kora 6 és 7 év között van, addig nálunk a használtimport 60 százalékát tették ki a 10 évnél öregebb modellek, ami tovább rontja a magyar személyautóállomány 2018 decemberében elért 14,2 éves átlagos korát.

Jóllehet a magyar használtimport is főként Németországból származik, a finnek nem versenytársai a magyar vásárlóknak, mert ők átlagosan 18 ezer eurót adnak egy-egy kocsiért. Erre jön még odahaza az átlagosan 5 ezer eurós adó, úgyhogy a végösszeg 23 ezer euróra rúg.

A személyautókra kivetett magas adót okolják a márkakereskedők, hogy csökken az új modellek forgalma, ugyanakkor azt szeretnék elérni, hogy egy adóreform preferálja az alacsony károsanyag kibocsátású, modern motorokkal ellátott gépkocsik forgalmát.

„A lendület alapján arra számítunk, hogy idén 46 ezer használt autó behozatalára kerül sor” – tájékoztatta a portált a finn autóipari szövetség. Az első hat hónap összesítésében stagnálás látható ezen a területen, 79.150 gépkocsit helyeztek forgalomba az illetékes hatóságok, 0,1 százalékkal, 47 autóval többet, mint 2018 első félében.

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr9615060120

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (38) autó (21) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (12) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (513) családi autó (6) csalás (5) Das WeltAuto (98) dízel (11) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (29) elektromos autózás (12) elektromos motor (7) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (7) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (11) használtautó (131) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (133) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (209) hirek (155) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (9) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (140) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (34) Skoda Auto (8) SUV (14) technológia (13) téligumi (5) törésteszt (11) tudta (9) újautó (14) új autó (8) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (5) videok (32) Volkswagen (70) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő