A kábítószer vagy az alkohol veszélyesebb?

2019. 10. 04.

reszeg_baleset23.jpg

Az elmúlt öt évben egyre több személysérüléses közúti közlekedési baleset következett be a magyar utakon. Sajnálatosan a halálos, valamint a súlyos sérüléses balesetek száma stagnálást mutat, viszont legalább az ittasan okozott halálos balesetek száma csökkent némiképp 2016 óta.

A Körponti Statisztikai Hivataltól kapott kimutatás szerint ugyanakkor az alkoholfogyasztás miatt bekövetkező balesetek töredékét teszik ki azok, amelyek bizonyítottan valamiféle kábítószer hatása alatt történtek meg. Másrészt korántsem szabad lebecsülni a kábítószeres járművezetők okozta veszélyt. Amint Zacher Gábor toxikológus az M1 hiradójának elmondta, többféle kábítószert is fogyasztott a baleset előtt az a sofőr, aki július elején lassítás nélkül belehajtott egy magyar rendszámú autóba Horvátországban. A köznyelvben Ginaként ismert GHB, valamint amfetamin és diazepám is volt a vérében. A szakember szerint ez életveszélyes kombináció, amitől a sofőr magabiztosnak és erősnek érzi magát, csökken a veszélyérzete és ezért nem reagál megfelelőképpen a közlekedési helyzetekre.

Az alkohol nagyon súlyos gond Magyarországon, a kábítószerfüggőség ehhez képest elenyésző – mondta el júliusban a soproni VOLT fesztivál egyik közönségtalálkozóján Zacher Gábor, aki szerint tiszta szeszben kifejezve fejenként átlagosan 14 liter alkoholt isznak a magyarok egy évben, és évente harmincezren halnak meg valamilyen alkohol okozta megbetegedésben.

Szakmai becslések szerint mintegy 800 ezren küzdenek alkoholproblémával, háromszázezer a nyugtatófüggő, miközben húszezer kábítószerfüggő van, és a kábítószer okozta megbetegedésben évente negyvenen halnak meg.

kep_baleset.png

A Das WeltAuto garanciális használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr2915160524

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (5) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (38) autó (21) autóimport (5) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (12) biztosítás (9) BMW (5) Bogár (7) CASCO (7) cikk (18) cikkek (513) családi autó (6) csalás (5) Das WeltAuto (98) dízel (11) dízel motor (9) e-tron (8) elektromos autó (29) elektromos autózás (12) elektromos motor (7) elektromos Volkswagen (7) Ford (8) garancia (9) Golf (7) gumiabroncs (7) gumicsere (5) hasznalt (6) Használtautó (11) használtautó (131) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (7) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (10) használtautó vásárlás garancia (9) használt autó (133) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (209) hirek (155) idős autó (7) illegális szoftver (5) import (9) Istenes László (5) jogi tanács (8) karambol (6) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (9) kisszines (140) legjobb autó (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) NAV (10) nepper (9) nyaralás (5) Opel (8) piaci statisztika (8) Pikes Peak (7) Porsche (10) SEAT (17) Skoda (34) Skoda Auto (8) SUV (14) technológia (13) téligumi (5) törésteszt (11) tudta (9) újautó (14) új autó (8) új modell (5) versenyautó (8) versenysport (5) videok (32) Volkswagen (70) Volkswagen-csoport (9) Címkefelhő