Ilyen lesz a Golf GTI EDITION 50

Június utolsó hétvégéjén mutatta be a Volkswagen az új Golf GTI EDITION 50 sorozatgyártáshoz közeli koncepciómodellt.
A 239 kW (325 lóerő) teljesítményű, vagyis a valaha volt legerősebb sorozatgyártású Golf GTI várhatóan 2025 végétől készül Wolfsburgban, hogy a Golf GTI EDITION 50 az évforduló évének kezdetére, 2026 első negyedévétől már elérhető legyen a modell rajongói számára.

Addig azonban folyamatosak a tesztelések. Benjamin Leuchter, profi autóversenyző, már áprilisban bravúrosan bemutatta a Golf GTI EDITION 50 kiemelkedő potenciálját a 20,832 kilométeres Nürburgring Nordschleife versenypályán. A Volkswagen teszt- és fejlesztési járművezetője 07:46:13 perces idő alatt teljesítette a valaha volt leggyorsabb kört egy sorozatgyártású Golfban a „Zöld Pokolként” ismert pályán.


Az autó a Golf GTI Clubsport 300 lovas, és 400 newtonméter forgatónyomatékú 2,0 literes turbófeltöltős motorját kapta, de a motorfejlesztő csapat munkája eredményeként a Nürburgring hivatalos listáján az „előgyártási modellek” kategóriában szereplő GTI EDITION 50 pontosan 325 lóerős lett, a nyomatékmaximuma pedig 420 Nm-re nőtt.
A Golf GTI EDITION 50 futóművét tovább finomították és a nagyobb teljesítményhez igazították. A MacPherson első tengely és egy négykaros hátsó tengely alkotja az alapfelépítést. Összességében az évfordulós kivitel másfél centivel alacsonyabb, mint az alapkonfigurációval rendelkező modell.
Azoknak, akik még sportosabb élményre vágynak, a Volkswagen az opcionális GTI Performance csomagot Performance futóművel kínálja a Golf GTI EDITION 50 vásárlói számára.

A csomag sok egyéb mellett tartalmazza a Bridgestone 235-ös Potenza Race semi-slick gumiabroncsait 19 hüvelykes Warmenau kovácsolt kerekeken, valamint egy könnyű R-Performance Akrapovic kipufogórendszert titán hátsó hangtompítóval. A Bridgestone gumiabroncsok vadonatúj fejlesztések, amelyek jobb tapadást biztosítanak kevesebb gördülési ellenállással, és körülbelül 1,1 kilóval könnyebbek darabonkén, mint a standard abroncsok. A mindössze 8 kilós felniknek köszönhetően, a kovácsolt kerekek körülbelül 3 kilogrammal könnyebbek, a standard 19 hüvelykes keréktárcsánál.

Sebastian Willmann, a VW futómű-fejlesztési és vezetési dinamika osztályának vezetője elmondta, hogy az újrahangolt DCC sport futómű, a finomhangolt első differenciálzár és a nagy pontosságú progresszív kormányzás fokozott dinamikus teljesítményt nyújt az évfordulós modellnek.



A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.