Skoda Kodiaq a Tour de France célvonalán

2016. 07. 29.

Még mindig álcafóliázva, de Párizsban már látható volt a Skoda új SUV-modellje. A Kodiaq párizsi Champs Elysées-n vezethette át a célvonalon az idei Tour de France zárószakaszának mezőnyét.

Vegyük előre, ami mindenkit érdekel: mikor láthatjuk a Kodiaqot a saját pőre valójában? Mikor mondhatjuk, hogy lássuk a medvét, hiszen a kocsi a kodiak medvéről (Ursus arctos middendorffi) kapta a nevét. Tehát: szeptember 1-én, berlini világpremierjén, illetve néhány héttel később, a Párizsi Autószalonon lesz álcázás nélkül látható a Kodiaq.

Azám, de miért is lett ez a neve? Az új Skoda SUV az alaszkai medveóriás nevét kapta, amit arról a szigetről neveztek el, ahol legnagyobb számban él. Az új modell neve azonban eltér a térképen látható Kodiak írásmódtól, mert a gyártó a helyi őslakosok nyelvét és írásmódját utánozza. Náluk például, a jegesmedve nanuq (ejtsd: nanuk), így lett a kodiakból Kodiaq.

Skoda_kodiaq_Paris

Miután jól kinyelvészkedtük magunkat, vessünk egy pillantást a kocsira is. A vörös-szürke-fekete álcafólia alatti 4,7 méter hosszú SUV-modell sokoldalú képességei mellett kategóriája legtágasabb csomagterével szolgál és extrafelszerelésként harmadik üléssort is kínál. A Skoda a minősége és a formaterve alapján igen erős márkanévvé vált a világpiacon, nem is csoda, hogy a legkülönfélébb szaklapok kezdtek találgatásba az újdonsággal kapcsolatban. Azt saccolták, hogy a különféle időjárási és terepviszonyok között tesztelt autó a második generációs Volkswagen Tiguan alapjára épül, ami persze logikus is. Emellett úgy tudni, hogy az alapváltozat fronthajtású és ötüléses, míg az összkerékhajtás valamint a két extra ülés külön rendelhető, valamint, hogy a márka eddigi gyakorlata alapján egyaránt kínálják majd TSI benzin- valamint dízelmotorral, hatfokozatú kézi, illetve DSG automata sebességváltóval. Pontosabban: a 150 lóerős 1,4 literes TSI mellett várhatóan megkapja a 160 és a 220 lovas kétlitereseket is, míg a szintén kétliteres TDI motorok teljesítménye 150, illetve 184 lóerő.

A Kodiaq egyébként úgy került az idei, 3519 kilométeres bringaverseny céljába, hogy a Skoda sorozatban 13. alkalommal volt a 103. Tour de France hivatalos támogatója és másodszor a pontversenyt vezető versenyző Zöld Trikójának partnere. A Skoda emellett a kerékpárverseny hivatalos autós partnere is: idén mintegy 250 szervező- és kísérőjárművet, illetve több mint 50 csapatautót bocsátott a verseny rendelkezésére.

 

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr6313502701

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

adás-vétel (11) ÁFA-csalás (6) akkumulátor (7) asszisztens rendszer (9) átverés (18) Audi (51) Audi e-tron (6) Audi Q3 (5) autó (21) autóimport (5) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) autó biztosítás (5) baleset (19) benzines autó (5) benzinmotor (5) biztonság (5) biztosítás (10) biztosítás autóra (5) BMW (7) Bogár (14) Budapest (5) Caddy (6) CASCO (7) cikk (18) cikkek (608) családi autó (6) csalás (6) csúszós út (6) CUPRA (5) Das WeltAuto (103) dízel (13) dízelmotor (5) dízel motor (9) e-tron (9) elektromos Audi (6) elektromos autó (39) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Ford (14) garancia (10) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (13) gumi (5) gumiabroncs (12) gumicsere (6) gyorshajtás (8) hasznalt (6) Használtautó (12) használtautó (136) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (7) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (11) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (5) használt autó (135) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (9) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (228) hibrid (7) hibrid autó (6) hirek (200) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (9) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (5) Jármű Szolgáltatási Platform (5) jogi tanács (8) karambol (7) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kisszines (176) koronavírus (14) közlekedés (5) legjobb autó (5) lízing (5) márkakereskedés (10) márkaszerviz (13) megbízható használt autó (5) Mercedes (5) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (5) NAV (12) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (5) Octavia (7) Opel (11) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (11) Porsche (17) Porsche Hungaria (9) SEAT (24) Skoda (50) Skoda Auto (11) Skoda Kamiq (5) Skoda Octavia (8) Skoda Superb (5) SUV (24) suv autó (6) Suzuki (7) személyautó (6) szén-dioxid kibocsátás (6) tanulmányautó (5) technológia (13) téligumi (7) teszt (5) törésteszt (12) Transporter (8) TSI (8) tudta (9) újautó (18) új autó (12) új modell (5) versenyautó (9) versenysport (7) vezetéstechnika (5) videok (32) Volkswagen (106) Volkswagen-csoport (24) Volkswagen Golf (7) Címkefelhő