Ateca X-Perience – SEAT élményautó Párizsban
A SEAT a Párizsi Autószalonon mutatta be az Ateca modelljének X-Perience kivitelét.
A kocsi, amint a neve is mutatja, élményautózásra készült, ezért megnövelt szabadmagassággal, feszesebb hangolású kerékfelfüggesztésekkel, átdolgozott lökhárítókkal, karcálló fényezéssel, kartervédő lemezekkel és a kifejezetten a számára tervezett, 18 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákon érkezik.
A SUV-ok vásárlói általában – a statisztikák szerint a megtett út 95 százalékában – nem mennek le az aszfaltról. A SEAT viszont gondolt azokra is, akiknek szükségük van arra, hogy elegáns és kényelmes autójukkal olyan utakra is elmerészkedhessenek, ahol komolyabb terepjáró képességre is szükség van, ezért hozta létre ezt a matt olívazöld színű és kivételes terepes képességű X-Perience modellt. A minden terepre alkalmas (all-terrain) jármű túlmutat a jelenlegi SUV-modellek lehetőségein. A külső jellegzetes színvilága folytatódik az utastérben is, ahol sötétben LED hangulatvilágítás gondoskodik különleges fényhatásokról. A tervezők a kávé és a zöld földszerű árnyalatait alkalmazták, amit a „technikai” stílust erősítve a kormánykerék, az ülések és a sebességváltókar-gomb narancsszínű varrásai tesznek teljessé. A kocsi külsejét olyan részletek teszik teljessé, mint a krómozott tetősínek, a sportos karaktert kiemelő hátsó tetőlégterelő, a hátsó lökhárítóra rögzített sárfogó gumik, illetve a „4Drive” és „X-Perience” logók a csomagtérajtón.
Az X-Perience a 4Drive összkerékhajtással készül, és a Haldex tengelykapcsoló a lehető leghatékonyabban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, hogy a terepen is megfelelő vonóerőt biztosítson. Az elektronikus differenciálzár-hatású funkció (XDS) mindegyik keréken gondoskodik a megfelelő forgatónyomatékról a zavartalan továbbhaladáshoz. Arra a kerékre továbbítja a meghajtást, amelyik legkevésbé pörög ki, így ha nem süllyedünk el valami mocsárban, jó eséllyel kikapaszkodhatunk a legrondábban felázott földutakról is. Persze nagy szerep jut a középkonzol Driving Experience forgókapcsolójának, ami a Normal, Sport, Eco és Individual üzemmódokat kínálja. Ám ha mindez nem lenne elég, a hatékony Haldex-tengelykapcsolóval működő 4Drive összkerékhajtás két további – havas út és offroad – programot is kínál, amit a lejtmenet-asszisztens (Hill Descent Control) egészít ki.
Amellett, hogy az Ateca X-Perience a legkorszerűbb vezetői segédrendszereket vonultatja fel, felszereltségében nem nélkülözi a legújabb generációs Easy Connect infotainment-technikákat, a SEAT Full Link, a 8 hüvelykes képernyővel szerelt Media System Plust, az okostelefon vezeték nélküli töltését lehetővé tévő Connectivity Boxot valamint és az exkluzív SEAT ConnectAppot sem.
Az Ateca X-Perience hajtásáról 190 lóerős, 400 newtonméter maximális forgatónyomatékú 2.0 TDI motor gondoskodik, ami a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel is vezérelhető, hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóhoz (DSG) csatlakozik.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.