Egy nő a frontvonalban
A használt autóértékesítést általában nem tartják női foglalkozásnak, mégis a Porsche Pest Das WeltAuto szalonjának egyik legsikeresebb értékesítője a szebbik nem képviselője, Balla Katalin.
Másként tárgyal egy férfi és egy nő – válaszolta Balla Katalin a kérdésre, hogy előny-e nőnek lenni ilyen „férfias” területen. Szerinte egy női értékesítő az adminisztratív területen sokkal precízebb, ugyanakkor a vásárlók egy nőtől sokkal több figyelmességet és kedvességet kapnak. És ezek mind nagyon fontos dolgok, nem is beszélve a női empátiáról.
A vásárlók sok esetben tanácstalanul jönnek be, hogy „nem is tudom, mit szeretnék pontosan”, és alapos igényfelmérés után együtt találják ki, milyen autó is lenne ideális számukra. Mindehhez persze sok minden kell, egyebek között rengeteg tapasztalat.
„Egy használtautó értékesítőnél nagyon fontos a műszaki tudás. Ismerni kell az összes típus műszaki jellemzőit, a különféle modellváltozatok történetét, a gyártó módosításait, szóval mindent” – mondja Balla Katalin, aki 13 éve dolgozik a Porsche Pestnél, úgyhogy tapasztalatból nincs hiány. Így eshet meg, hogy tízből hat esetben hamarabb tudja, mit fog választani az előtte ülő vevő, mint ő maga. De mi a teendő, ha az ügyfél mindenféle előzetes elképzelés nélkül jön be a szalonba, és csak az autóra szánt keretet határozza meg?
Ekkor az első lépés, hogy szűkíteni kell a kört: benzines vagy dízel, automata vagy kéziváltó, kombi vagy limuzin, és így tovább. Így a mintegy százdarabos kínálatból 5-6 marad, és a végén sikeres lesz az értékesítés.
A Das WeltAuto minőségi használt autó kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.