Atero, az egyedi Skoda
Nemcsak a tervezőközpontban születhetnek nagy ötletek. Ezt az érdekes kupét a Skoda szakképző iskolájának tanulói hozták létre. Figyeljünk, hátha egy-két év múlva a gyár is kihoz egy ilyen modellt.
A Skoda Atero nem tanulmánymodell, hanem a Skoda szakképző iskolájának 26 diákja a tanáraikkal, valamint a Műszaki Fejlesztési, a Formatervezési és a Termelési Osztállyal közösen fejlesztette ki, és valósította meg a koncepciót, nagyjából 1700 óra munkával. A 4,3 méter hosszú kétajtós kompakt kupé építésébe az elmúlt év végén vágtak bele. Igaz, nem nulláról kezdték a munkát: a kiindulási alap a Rapid Spaceback volt. A karosszériamunkák során a B-oszlopok hátrébb kerültek, a C-oszlopok hegyesebb szögben dőlnek, a tetővonal már egy előrébb levő ponttól kezd lejteni, az ajtó mögötti ablakél pedig a függőlegeshez közelít.
Az Octavia RS-ből származó kipufogórendszer nagyméretű végcsöveit a hátsó lökhárító foglalja magában, az impozáns hűtőrácsot pedig az első lökhárítóba integrálták. A 18 hüvelykes „Turini” könnyűfém keréktárcsák eredetileg szintén az Octavia tartozékai, de most fekete színben, piros karimával találkozhatunk velük. Az első kerekek mögött belső szellőzésű féktárcsák láthatók.
Mivel a látvány volt az alkotók számára az első szempont, az 1,4 literes, 125 lovas TSI motorhoz fekete metálfényezést kapott a kupé, amelynek belső terében a vörös világítás teremt különleges atmoszférát. No meg az, hogy a 1800 wattos audio erősítőhöz 14 hangszóró csatlakozik, amelyek közül a legnagyobb, a csomagtérbe rakott mélysugárzó 400 watt teljesítményű. Jól szólhat.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.