Volkswagen Crafter: Van of the Year 2017
A hannoveri Nemzetközi Haszonjármű Kiállításon 24 európai ország képviselőiből álló zsűri a Crafter választotta a 2017-es év legjobb kishaszonjárművének.
Csak nemrégiben, szeptember 8-án volt a hatodik generációs Transporterre hasonlító új Crafter világpremierje, de már fel is ért a csúcsra. Azonban ég és föld a különbség a kistestvér és a Crafter között, hiszen az utóbbi csúcsváltozatának legnagyobb megengedett össztömege 5,5 tonna, ráadásul az eddiginél nagyobb, 18,4 köbméteres rakodóterű, elsőkerék-hajtású dobozos kivitelben is rendelhető lesz novembertől. A jövő év közepétől pedig jön a 4MOTION összkerékhajtás keresztben beépített motorral, valamint a hosszában beépített motorhoz csatlakozó hátsókerék-hajtás.
Miután a jármű egész koncepcióját – konkrét ügyféligények alapján – alapjaiban újratervezték, a Crafter a modellváltozatok rendkívül széles választékát kínálja, beleértve a nagy teherbírású kiviteleket is. Zárt furgonként és kombiként különböző hosszúságú (5986 mm, 6836 mm vagy, zárt furgonként, 7391 mm is) és magasságú (2355 mm, 2590 mm vagy, zárt furgonként, 2798 mm is) változatokban kerül a piacra. Ezeket egészítik ki a fülke-alvázas kivitelek rövid- vagy duplafülkével, különböző hosszúságokkal és felépítményekkel vagy azok nélkül, például platóval, dobozos felépítménnyel vagy billentő szerkezettel.
A raktér szélessége a kerékjárati ívek között 138, míg a raktér legnagyobb hosszúsága 485 centiméter, ami a kategória legjobb raktérméreteit jelenti. A tolóajtók nyílása 131 centiméter, ugyanakkor az elsőkerék-hajtású változatok 57 centis rakodóperem magasságának és a 270 fokos szögig nyitható hátsó raktérajtóknak köszönhetően könnyű a berakodás.
Az alapjaiban újratervezett és gondosan hangolt futómű elöl kényelmes McPherson felfüggesztést kapott, hátul pedig egy merev tengely öt különböző változatát találjuk. Az ebben a kategóriában elsőként bevezetett elektromechanikus kormánymű kiváló irányíthatóságról, optimális manőverezhetőségről és mindenféle terhelési állapotban biztonságos menettulajdonságokról gondoskodik.
Mindemellett a járművezetői munkahely ergonómiáját is optimalizálták, és állítható gerinctámaszú valamint masszázsfunkciót is kínáló ülés három különböző változata is rendelhető. A járműben széria felszerelés az elektromos ablakemelő, a rádió távirányítású központi zár, valamint a praktikus, ergonomikus tervezésű tárolóhelyek, amelyekben mobiltelefon, laptop, táblagép, colstok, munkavédelmi kesztyű és sok minden más is elhelyezhető.
Az új Crafter vezetéstámogató rendszerei még nagyobb kényelmet és ezzel biztonsági előnyöket nyújtanak. Az ebben a kategóriában elsőként alkalmazott elektromechanikus kormányzásnak köszönhetően az új Crafter az aktív vezetéstámogató rendszerek kimagaslóan széles választékát biztosítja, mint például aktív sávtartást segítő rendszert (Lane Assist), parkolást segítő rendszert (Park Assist) és vontatmánnyal manőverezést segítő rendszert (Trailer Assist). A további segédrendszerek – némelyikük extrafelszerelés – között említhető az „ACC Follow to Stop” követési távolságot szabályzó adaptív sebességtartó automatika, a vészfék-funkcióval ellátott Front Assist rendszer, a szériafelszereltséghez tartozó másodlagos ütközésvédelem (Automatic Post-Collision Braking System), a szintén széria oldalszélasszisztens, az éberségfigyelő rendszer, a távfényt automatikusan tompító Light Assist és még sok egyéb. Az elérhető passzív biztonsági rendszerek között megtalálható – a vezető és az első utas számára a front-, oldal- és függönylégzsákokon kívül – a tolatást segítő kamera, a hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető kitolatás asszisztens (Rear Traffic Alert) és a kifejezetten az új Crafter számára kifejlesztett, érzékelőkön alapuló oldalsó védelmi rendszer.
Az Euro 6-os motorok teljesítménypalettája 102 lóerőtől 177 lóerőig terjed.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.