Hangtalan áruszállító: e-Crafter
Miközben megy a vita a német tartományok közt, hogy mikortól tiltsák be, és egyáltalán: belátható időn belül betiltsák-e a benzin- és dízelüzemű gépkocsik forgalmazását, a VW már erősen készül a jövőre. Az I.D. személyautó tanulmánymodell mellett bemutatta a városi szállítási feladatokra tervezett elektromos e-Craftert.
A legfontosabb az a hír, hogy nem a valamikori jövő teherszállítójáról beszélünk, hanem elérhető közelségben van a furgon. Eckhard Scholz, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatótanácsának elnöke bejelentette: az első e-Crafter modelleket már 2017-ben átvehetik az ügyfelek.
Egyelőre csak annyit tudni a járműről, hogy 4,2 tonna megengedett legnagyobb össztömegű koncepciómodellt egy 100 kilowattos elektromos motor hajtja, amelynek 290 newtonméteres forgatónyomatéka révén az 1700 kilogrammos legnagyobb terheléssel is eléri a 80 kilométeres maximális sebességet.
Az e-Crafter teherbírása nyilván kisebb, mint a nemrégiben az év furgonja – Van of the Year 2017 – díjat elnyert Crafteré, hiszen padlója alatt lapul a 43 kilowattóra kapacitású, 312 cellából álló akkumulátorcsomag. A 2,5 tonna saját tömegű jármű konfigurációjától függően az akkumulátor több mint 208 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz a modell számára. A megfelelő töltőkapacitás függvényében az akkumulátorok akár 45 perc alatt visszatölthetők 80 százalékos töltöttségi szintre.
Miután az E-Crafter haszonjármű, szimpatikus adat, hogy 196 centi magas rakterében 11,3 köbméter áru fér el. A kerékjáratok között 138 centimétert mérhetünk, a raktérben szállítható áru maximális hossza pedig 4855 milliméter.
Az e-Crafter koncepcióautó a dízel erőforrással szerelt változattól különleges mélykék (Reef Blue) metál fényezésében, a karosszéria színére fényezett lökhárítójában és oldalvédő díszléceiben illetve a kék sávval készült hűtőrácsban is különbözik.
A Das WeltAuto Volkswagen kínálatát IDE kattintva érheti el.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.