Félmilliós Octavia
Mármint félmillió kilométeres. Ilyen futásteljesítménnyel nemritkán találkozunk a magyar használtpiacon, igaz, az ilyen kocsira azt írják, csak 200 ezret ment, de a tapasztalatok alapján garantált, hogy nem tart ki egy évig sem. A mi második generációs, fél millió kilométert futott tíz éves Octaviánk viszont hibátlanul működik. Igaz, az összes kilométert ugyanazzal a vezetővel tette meg, aki kizárólag márkaszervizbe vitte.
A járműgyártók a mai gépkocsikat 250 ezer kilométeres életciklusra tervezik, ezért a német Auto Bild magazin rendszeresen szétszerel100 ezer kilométeres futásteljesítményű gépkocsikat, hogy megtudjuk, miként használódnak el. A cseh Svět motorů magazinúgy döntött, félmillió kilométer után vizsgálnak meg egy Octaviát.
Darabokra is kapták az Elegance 2.0 TDI kivitelű kocsit. A motorblokkeredeti volt, akárcsak a sebességváltó. Kopást csak a hengerek aljánál lehetett látni, ugyanakkor a főtengely csapágyai egyáltalán nem használódtak el. Még a dugattyúk is úgy néztek ki, mintha újak lettek volna. Habár 30 ezer kilométerenként cserélték az olajat, kokszosodást nem találtak, és az olajszűrő betétje is tiszta volt.
A négy befecskendező szelep közül kettő a kelleténél kisebb mennyiségű üzemanyagot nyomott a hengerbe maximális terhelésen, emellett mind a négy befecskendezőnél csökkent nyitónyomást mértek. Mindamellett a motornál a legnagyobb problémát a hengerfejen lévő repedés jelentette, de az nem hatott ki a vízáramlásra.
Az is meglepte a szakembereket, hogy a sebességváltó fogaskerekein, a csapágyakon és a szinkrongyűrűkön nem találtak mérhető elhasználódást. Igaz, a tengelykapcsoló egyenetlenül működött, de ennek oka kenési hiányosság volt. A felfüggesztést mechanikailag nagyszerűállapotban találták. A rázópados vizsgálat viszont kimutatta, hogy az egyik gumipersely elhasználódott.
Ami a karosszériát illeti, csak mechanikai sérülés helyénvolt korrózió, bár annak mértéke nem érte el azt a szintet, hogy negatívan befolyásoltavolna a karosszériaváz szilárdságát, és ezáltal agépkocsi biztonságosságát. Nem találtak réseket,az elemek szorosan illeszkedtek egymáshoz.Egyetlen kritikus helyen sem voltak repedések és a korrózióelemzés felfedte, hogy amíg az egyik küszöbpanel belülről teljesen újszerű állapotban volt, a másik csak azokon a részeken korrodált, ahol előzőleg nem történt meg a védőviaszos kezelés.A kipufogó is eredeti volt.
Nem is csoda, hogy a fentieket látva a szakemberek legfeljebb 200 ezer kilométeres futásteljesítményt tippeltek, ésvéleményük szerint az autó teljesmértékben alkalmas a további problémamentes,mindennapi használatra. Az autó korára csaka sokat használt fényszóró-kapcsoló és a kopottvezetőoldali kilincs utalt.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.