Félmilliós Octavia

2016. 10. 31.

skoda500

Mármint félmillió kilométeres. Ilyen futásteljesítménnyel nemritkán találkozunk a magyar használtpiacon, igaz, az ilyen kocsira azt írják, csak 200 ezret ment, de a tapasztalatok alapján garantált, hogy nem tart ki egy évig sem. A mi második generációs, fél millió kilométert futott tíz éves Octaviánk viszont hibátlanul működik. Igaz, az összes kilométert ugyanazzal a vezetővel tette meg, aki kizárólag márkaszervizbe vitte.

A járműgyártók a mai gépkocsikat 250 ezer kilométeres életciklusra tervezik, ezért a német Auto Bild magazin rendszeresen szétszerel100 ezer kilométeres futásteljesítményű gépkocsikat, hogy megtudjuk, miként használódnak el. A cseh Svět motorů magazinúgy döntött, félmillió kilométer után vizsgálnak meg egy Octaviát.

Darabokra is kapták az Elegance 2.0 TDI kivitelű kocsit. A motorblokkeredeti volt, akárcsak a sebességváltó. Kopást csak a hengerek aljánál lehetett látni, ugyanakkor a főtengely csapágyai egyáltalán nem használódtak el. Még a dugattyúk is úgy néztek ki, mintha újak lettek volna. Habár 30 ezer kilométerenként cserélték az olajat, kokszosodást nem találtak, és az olajszűrő betétje is tiszta volt.

A négy befecskendező szelep közül kettő a kelleténél kisebb mennyiségű üzemanyagot nyomott a hengerbe maximális terhelésen, emellett mind a négy befecskendezőnél csökkent nyitónyomást mértek. Mindamellett a motornál a legnagyobb problémát a hengerfejen lévő repedés jelentette, de az nem hatott ki a vízáramlásra.

Az is meglepte a szakembereket, hogy a sebességváltó fogaskerekein, a csapágyakon és a szinkrongyűrűkön nem találtak mérhető elhasználódást. Igaz, a tengelykapcsoló egyenetlenül működött, de ennek oka kenési hiányosság volt. A felfüggesztést mechanikailag nagyszerűállapotban találták. A rázópados vizsgálat viszont kimutatta, hogy az egyik gumipersely elhasználódott.

Ami a karosszériát illeti, csak mechanikai sérülés helyénvolt korrózió, bár annak mértéke nem érte el azt a szintet, hogy negatívan befolyásoltavolna a karosszériaváz szilárdságát, és ezáltal agépkocsi biztonságosságát. Nem találtak réseket,az elemek szorosan illeszkedtek egymáshoz.Egyetlen kritikus helyen sem voltak repedések és a korrózióelemzés felfedte, hogy amíg az egyik küszöbpanel belülről teljesen újszerű állapotban volt, a másik csak azokon a részeken korrodált, ahol előzőleg nem történt meg a védőviaszos kezelés.A kipufogó is eredeti volt.

Nem is csoda, hogy a fentieket látva a szakemberek legfeljebb 200 ezer kilométeres futásteljesítményt tippeltek, ésvéleményük szerint az autó teljesmértékben alkalmas a további problémamentes,mindennapi használatra. Az autó korára csaka sokat használt fényszóró-kapcsoló és a kopottvezetőoldali kilincs utalt.

A Das WeltAuto Skoda kínálatát IDE kattintva érheti el.

Aktuális kínálatunk, kategóriák szerint

A bejegyzés trackback címe:

https://dasblog.hu/api/trackback/id/tr8813502783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kategóriák

abroncs (7) ABS (5) ADAC (6) adás-vétel (11) AEB (6) ÁFA-csalás (7) akkumulátor (15) akkumulátor töltés (5) asszisztens rendszer (10) átverés (18) Audi (80) Audi A3 (6) Audi A3 Sportback (8) Audi A4 (7) Audi A6 (7) Audi e-tron (10) Audi Q3 (8) Audi Q8 (5) autó (26) autóimport (6) autólopás (6) autópálya (10) autóverseny (6) autó átvizsgálás (10) Auto Bild (10) autó biztosítás (5) baleset (29) Bentley (5) benzines autó (6) benzinmotor (7) biztonság (10) biztonságos autó (5) biztosítás (12) biztosítás autóra (6) BMW (12) Bogár (16) Bridgestone (8) Budapest (6) Caddy (6) CASCO (9) cikk (18) cikkek (743) Continental (6) családi autó (10) csalás (6) csúszós út (8) csúszós utak (5) Cupra (5) CUPRA (5) Dacia (6) Das WeltAuto (121) Datahouse (5) dízel (14) dízelmotor (7) dízel motor (9) DSG (5) e-tron (10) Egyesült Államok (5) elektromos (7) elektromos Audi (6) elektromos autó (58) elektromos autózás (13) elektromos motor (9) elektromos versenyautó (5) elektromos Volkswagen (9) Európai Unió (12) Euro NCAP (10) FIAT (5) Ford (24) Frank György (7) garancia (11) Genf (8) Genfi Autószalon (7) Genfi Nemzetközi Autószalon (6) Golf (15) Goodyear (7) gumi (11) gumiabroncs (17) gumicsere (8) gumiteszt (7) gyalogos gázolás (5) gyorshajtás (11) halálos baleset (10) halálos közlekedési baleset (10) hasznalt (6) Használtautó (13) használtautó (156) használtautó ár (6) használtautó budapest (9) használtautó garancia (10) használtautó garanciával (8) használtautó garanciával budapesten (9) használtautó garancia biztosítás (10) használtautó import (9) használtautó kereskedések (10) használtautó vásárlás (13) használtautó vásárlás garancia (9) használtimport (11) használtpiac (5) használt autó (138) használt autók olcsón (8) használt autós átverés (5) használt autós csalás (6) használt autós csaló (6) használt autós csalók (6) használt autós tanácsok (8) használt autós tippek (10) használt autós trükkök (8) használt autó biztoskézből (7) használt autó budapest (5) használt autó import (10) használt autó importálás (6) használt autó vásárlás (8) használt autó vásárlási tanácsok (9) használt autó vásárlási tipp (8) hasznos (259) hibrid (8) hibrid autó (6) hirek (277) Hyundai (7) idős autó (7) illegális szoftver (6) import (10) importautó (5) Istenes László (5) ittas vezetés (7) Jármű Szolgáltatási Platform (6) jogi tanács (8) karambol (12) karosszéria (5) KIA (8) kilométeróra (5) kilométeróra tekerés (10) kishaszonjármű (8) kisszines (207) kombi (11) környezetbarát (5) koronavírus (34) közlekedés (6) közlekedési baleset (9) Központi Statisztikai Hivatal (6) közúti baleset (6) közúti halálos baleset (7) legjobb autó (5) légzsák (5) lízing (6) Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (11) márkakereskedés (10) márkaszerviz (16) megbízható használt autó (5) Mercedes (12) MGE (6) Michelin (7) miért marad el a genfi nemzetközi autószalon? (5) motor (10) motorkerékpár (5) Multivan (5) NAV (13) NCAP teszt (5) Németország (8) nepper (9) Nürburgring (6) nyaralás (7) nyárigumi (7) Octavia (10) Opel (20) Peugeot (6) piaci statisztika (8) Pikes Peak (8) plug-in hibrid (25) Porsche (30) Porsche 911 (6) Porsche Hungaria (11) Porsche Taycan (7) Renault (7) rendőrség (10) rendszám (5) sávtartó asszisztens (6) SEAT (45) SEAT Alhambra (5) SEAT Arona (5) SEAT Ateca (5) Seat Leon (5) SEAT Tarraco (6) Skoda (83) Skoda Auto (11) Skoda Enyaq (5) Skoda Fabia (6) Skoda Kamiq (8) Skoda Octavia (24) Skoda Superb (13) sportautó (7) SUV (43) suv autó (7) Suzuki (13) személyautó (15) személygépjármű (12) szén-dioxid kibocsátás (8) szerviz (6) tanulmányautó (5) technológia (14) teherautó (6) téligumi (10) Tesla (6) teszt (6) törésteszt (14) Toyota (12) Transporter (10) TSI (10) tudta (9) újautó (29) új autó (14) új modell (5) ütközés (5) versenyautó (10) versenysport (7) vészfékező rendszer (5) vezetéstechnika (6) videok (32) Volkswagen (154) Volkswagen-csoport (47) Volkswagen Golf (24) Volkswagen Haszonjárművek (5) Volkswagen ID.3 (10) Volkswagen ID.4 (6) Volkswagen Passat (7) Volkswagen Polo (8) Volkswagen T-Roc (5) Volkswagen Tiguan (6) Volkswagen Transporter (5) VW (8) VW-csoport (5) What car? (10) WLTP (7) Wolfsburg (6) zárt végű pénzügyi lízing (5) Címkefelhő
süti beállítások módosítása